ورزش

سرمربی کرواسی: اگر خدا بخواهد قهرمان جهان خواهیم شد

منابع خبری – باختر22 سرطان
سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی که در جام جهانی فوتبال 2018 به فینال این دوره از مسابقات راه یافت، گفت: ما گفتیم که در مسکو باقی خواهیم ماند و اکنون اگر خدا بخواهد قهرمان جهان خواهیم شد.
، زلاتکو دالیچ پس از پیروزی 2 بر 1 تیمش بر انگلیس در مرحله نیمه نهایی با اشاره به اینکه بازیکنانش هنوز حرف آخر را در مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه نگفته اند، افزود: چطور می توان گفت که شایستگی پیروزی را نداشتیم! باید به بازیکنان خود تبریک بگویم و به آنها بگویم که شما جوانان معمولی نیستید!.
وی همچنین به بازی تیم منتخب خود در مقابل انگلیس اشاره کرد و گفت: بازی که بازیکنان من در برابر تیم ملی انگلیس از خود نشان دادند فانتزی بود، تمام وقت دویدند، مبارزه کردند و باید اشاره کرد که واقعا بازی تاریخی انجام دادند.
دالیچ در جمع خبرنگاران در روسیه ادامه داد: ما آنها (انگلیسی ها) را دست کم نگرفیتم بلکه بازی آنان را تجزیه و تحلیل کردیم و در تمامی بخش های بازی بهتر از رقیب بودیم و مستحقانه به فینال مسابقات جام جهانی راه یافتیم.
وی فرانسه را در فینال جام جهانی 2018 روسیه، رقیب سرسخت دانست و گفت که تیم وی دوباره یک کار دشواری را در پیش رو دارد.
تیم ملی فوتبال کرواسی با برتری دو بر یک مقابل انگلیس برای نخستین بار در تاریخ خود به عنوان کشوری مستقل به فینال جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه راه یافت.
کرواسی در فینال مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در روز یکشنبه 24  سرطان مقابل فرانسه برای مقام قهرمانی بازی می کند.
کرواسی در مسابقات جام جهانی 1998 در فرانسه مقام سوم را بدست آورد.
کرواسی با 4 میلیون جمعیت کشوری فوتبال‌ دوست و دارای مربیان بزرگ در ورزش های مختلف به ویژه فوتبال است.
کرواسی در این دور از مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه با آرژانتین، ایسلند و نیجریه هم گروه بود و با 9 امتیاز به دور یک هشتم راه یافت و با پیروزی بر روسیه به نیم نهایی و با شکست دادن انگلیس خود را برای کسب مقام قهرمانی به فینال بازی ها رساند.
دیدار رده بندی برای مقام سوم نیز روز 23 سرطان بین انگلیس و بلژیک برگزار می شود.
کرواسی در منطقه بالکان غربی (جنوب مرکزی اروپا) قرار دارد که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال غربی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم مرز می‌باشد. پایتخت این کشور زاگریب است.
این کشور از سال 2009 به عضویت ناتو و در سال 2013 به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است.
کرواسی در 25 جون  1991 از یوگسلاوی جدا شد و اعلام استقلال کرد.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا