فرهنگTOP

سرپرست جدید وزارت اطلاعات وفرهنگ، به کار آغاز کرد

کابل / 13 سرطان / باختر
محمد قاسم وفایی زاده که بر اساس حکم محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، به حیث سرپرست و نامزد وزیر اطلاعات وفرهنگ تعیین شده است، امروز به هیئت رهبری این وزارت معرفی شد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ در مراسمی که به این مناسبت با حضور هیئت رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ، مسوولان ریاست دفتر معاون دوم ریاست جمهوری و شماری از مسوولان حکومتی برگزارشد، داکترفضل محمود فضلی رییس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری، حکم رییس جمهوری کشور را دررابطه به تعیین سرپرست جدید وزارت اطلاعات وفرهنگ خواند.
وی گفت: براساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری داکتر محمد قاسم وفایی زاده، به حیث سرپرست وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ تعیین شده است.
همچنان در این حکم، وزارت دولت در امور پارلمانی موظف شده است که داکتر وفایی زاده را به زود ترین فرصت به خاطر اخذ رای تایید، به ولسی جرگه معرفی کند.
داکتر فضلی، از کارکرد های محمد طاهر زهیر سرپرست پیشین وزارت اطلاعات وفرهنگ به قدردانی یاد کرد و گفت که محمد طاهر زهیر درتیم حکومت باقی می ماند.
وی همچنان برای سرپرست جدید وزارت اطلاعات وفرهنگ، در پیشبرد کاردراین وزارت، آرزوی موفقیت کرد.
بعد، محمد طاهر زهیر سرپرست پیشین وزارت اطلاعات وفرهنگ درصحبتی دررابطه به فعالیت های مهم دورۀ کارش دراین وزارت معلومات داد و از اعتماد رییس جمهوری و رهبری حکومت که دربیش از یک سال دراین وزارت ایفای وظیفه کرد، سپاسگزاری کرد.
به همین ترتیب محمد طاهر زهیر، با قدردانی ازهمکاری های رهبری و کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ در دورۀ کارش، برای سرپرست جدید وزارت اطلاعات وفرهنگ، درامورکاری اش موفقیت های بی پایان آرزو کرد.
دراخیر این مراسم محمد قاسم وفایی زاده سرپرست جدید وزارت اطلاعات وفرهنگ، درصحبت هایش از اعتماد محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، معاون دوم رییس جمهوری و رهبری دولت، به منظور گماشتنش دراین پست تشکر کرد .
وی از کارکرد های محمد طاهر زهیر سرپرست پیشین وزارت اطلاعات وفرهنگ، قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که تغییرات مثبتی که او دردروۀ کارکردش دراین وزارت آورده است، پی گیری خواهد کرد .
سرپرست وزیر اطلاعات وفرهنگ علاوه کرد: ما فرهنگ افغانی خود را تقویت و حمایت می کنیم تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود و خوب بدرخشد.
او تاکید کرد: ما از آزادی بیان و رسانه های کشور حمایت می کنیم و برای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت های رسانه یی درکشور تلاش خواهیم کرد. رسانه های کشور نیز باید در روشنی قوانین نافذ کشور، اصول و ارزش های آزادی بیان، منافع علیای ملی را بازتاب دهند و حمایت کنند.
او افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ به توجه نیاز دارد به ویژه در قسمت بودجه که بسیار کم است .
وفایی زاده تاکید کرد که درتشریک مساعی با همکاران این وزارت با روحیۀ ملی و به عنوان یک گروه فعال در راستای حمایت و رشد فرهنگ افغانستان، تولید فرهنگی و اثرگذاری فرهنگی، تلاش و کار خواهند کرد . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا