اخباراقتصاد

سرپرست ریاست زراعت کندز: وضعیت شرکت های تولیدی درکندز بهبود می یابد

کندز / 18 میزان / باختر

سرپرست ریاست زراعت، آبیاری و مالداری کندز دیروزهنگام دیدار از یک شرکت تولید برنج گفت که تلاش می شود وضعیت شرکت های تولیدی درکندزبهبود یابد.

به گزارش خبرنگارمحلی آژانس باختر؛ مولوی امان‌الله حسن سرپرست ریاست زراعت، آبیاری ومالداری کندز از بخش‌های مختلف شرکت تولیدی برنج شعیب فیصل درآن ولایت بازدید به عمل آورد و ازفعالیت این شرکت درخصوص تولید برنج تقدیر کرد وازتجاروسرمایه‌ گذاران کندزخواستار سرمایه ‌گذاری درآن‌ ولایت شد.

به‌ گفتۀ یک مسوول شرکت شعیب فیصل، برنجی که درآن شرکت تولید می‌ شود به تاجکستان و ازبکستان نیز صادر می‌ شد، اما اکنون بنابر شیوع ویروس کرونا و یک سلسله چالش‌های امنیتی روند صادرات برنج به خارج از کشوربه چالش مواجه شده است.

سرپرست ریاست زراعت کندز از تجار وسرمایه گذاران خواست که از دهقانان حمایت کنند و به خاطر بهبود زراعت  سردخانه ها و فابریکه‌ها را ایجاد کنند.

در همین حال حاجی خان‌ محمد رییس شرکت تولید برنج شعیب فیصل گفت که جای مسرت است که وضعیت امنیتی بهبود یافته است و اکنون کارمندان این شرکت در فضای آرام به‌کار شان ادامه می دهند.

وی افزود که قرار است یک نمایندگی دیگر شرکت تولید برنج شعیب فیصل را در شهرک شیرخان بندر ایجاد کند.

گفتنی است که شرکت تولید برنج شعیب فیصل در سال ۱۳۸۴ در کندز به فعالیت آغاز کرد ودر بیست وچهارساعت یکصدوچهل تن برنج را پروسس می کند، دوصد وبیست ویک کارگردارد و بیش‌ از شش هزار دهقان کندز به ‌شکل مستقیم با این شرکت همکاری دارند. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا