اخبارجامعهTOP

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، حمایت این وزارت را از رسانه ها ابراز کرد

کابل / 29 سنبله / باختر

به ریاست ملا خیر الله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز نشست همآهنگی میان این وزارت و مسوولان رسانه ها برگزارشد .

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین نشست که با حضور معینان وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسوولان و نمایندگان رسانه های مختلف برگزارشد، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، بر رعایت ارزش های اسلامی، ملی، فرهنگی و منافع ملی کشور در برنامه ها و نشرات رسانه ها، تاکید کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، نقش رسانه ها را درامراطلاع رسانی و ذهنیت دادن به مردم کشوربه ویژه جوانان درراستای خدمت به مردم و نظام اسلامی مهم دانست و ازمسوولان رسانه ها خواست در حفاظت از ارزش اسلامی، فرهنگی، عنعنه های افغانی، وحدت ومنافع ملی کشور تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد که وزارت اطلاعات وفرهنگ وظیفه خود می داند که از رسانه ها و اهل رسانه ها حمایت کند و درهمآهنگی و مشوره با اهل رسانه ها از مغشوش کردن اذهان عامه به خصوص جوانان جلوگیری صورت بگیرد  و کشور به سوی رفاه و ترقی سوق داده شود.

همچنان دراین نشست ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ درصحبت هایش، مسوولیت رسانه ها را درقبال مسایل مختلف کشور به خصوص اذهان عامه، مهم دانست .

وی افزود که مردم کشور به خاطرحفاظت ارزش های دین مقدس اسلام قربانی های زیادی داده اند و باید رسانه ها به خاطرحفاظت ازاین ارزش ها و اصول اسلامی تلاش کنند و درمغایرت با این ارزش ها به نشرات نپردازند.

مجاهد تاکید کرد که رسانه ها از توهین و تحقیراشخاص حقیقی و حکمی و صدمه زدن به شخصیت اشخاص و همچنان پخش اخبار کذب و دور از حقیقت جلوگیری کنند و به اعتبار رسانه خود صدمه نزنند.

وی گفت که رسانه ها باید از نشر مطالب و برنامه هایی که به امنیت روانی مردم و اخلاق جوانان صدمه می زند و برای مردم تشویش ایجاد می کند، اجتناب کنند وهمچنان برحریم خصوصی اشخاص صدمه نزنند.

دراخیراین نشست مسوولان و نمایندگان رسانه ها، مشکلات ، نظریات، پیشنهاد ها و خواست های شان را با مسوولان وزارت اطلاعات وفرهنگ شریک کردند و از همکاری شان با وزارت اطلاعات وفرهنگ اطمینان دادند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا