سیاستاخبارTOP

سرپرست وزارت امور خارجه با سفیر چین در کابل روی تقویت همکاری‌های بشری و اقتصادی گفتگو کرد

کابل، 13 سرطان، باختر
سرپرست وزارت امور خارجه روز گذشته با وانگ‌ یو، سفیر چین در کابل ملاقات کرد و روی روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست و تقویت همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفتگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ بر اساس خبرنامۀ وزارت امور خارجه، سفیر چین در کابل پیرامون کمک‌های کشورش به زلزله‌زدگان معلومات داده و گفته است که تا کنون 8 طیارۀ حامل کمک‌های بشردوستانۀ آن کشور به افغانستان رسیده و قرار است محموله‌های دیگر کمک‌های بشری آن کشور به کابل انتقال داده شود.
سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های بشردوستانۀ چین با مردم افغانستان، تلاش‌های وزارت‌های امور خارجۀ دو کشور در مورد ایجاد میکانیزم خاص پیرامون تقویت همکاری‌های بشری و اقتصادی را مثبت ارزیابی کرده است.
سرپرست وزارت امور خارجه گفته است که تلاش می‌شود روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور بیشتر از پیش تقویت شده و میزان صادرات میوه‌های تازه، خشک و همچنین زعفران افغانستان به چین افزایش یابد.
سفیر چین در کابل ضمن تأکید روی تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با افغانستان، وعده سپرده است که به منظور افزایش میزان داد و ستد میان دو کشور، روابط مؤثری میان تاجران افغان و چین ایجاد کند.
این در حالی است که پیش از این وزیر امور خارجۀ چین در یک گفتگوی تیلفونی با سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان گفته بود که قرار است روند صدور ویزۀ چین به تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان ازسر گرفته شود.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا