اخبارآموزش

سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی از مدارس مولانا جلال‌الدین بلخی و شمس‌ تبریزی در قونیه دیدن کرد

کابل، 30 جوزا، باختر
مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی در جریان سفرش به ترکیه، از مدارس آموزش‌های دینی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی که در شهر قونیۀ آن کشور موقعیت دارند، دیدن کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت تحصیلات‌عالی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که مولوی حقانی در دیدار با استادان و دانشجویان مراکز آموزش‌های دینی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی، روی ارزش‌های مشترک دینی و فرهنگی میان افغانستان و ترکیه بحث و تبادل نظر کرده است.
از سوی دیگر، سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی در جریان سفرش به ترکیه با دانشجویان افغان که در رشته‌های علوم دینی مصروف آموزش اند نیز دیدار و مشکلات و پیشنهادات شان را استماع کرده است.
مولوی حقانی همچنین از فارم‌های تحقیقات زراعتی پوهنتون زراعت ترکیه دیدن کرده و از مسؤولان این پوهنتون خواسته است تا تجارب شان را در بخش زراعت و ایجاد فارم‌های تحقیقی با وزارت تحصیلات‌عالی افغانستان شریک سازند.
گفتنی است که مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی به منظور جلب همکاری‌های دولت و نهادهای آموزشی ترکیه با سکتور تحصیلی افغانستان به آن کشور سفر کرده است.
پیش از این مولوی حقانی در دیدار با وزیران تحصیلات‌عالی و امور دینی ترکیه خواستار همکاری آن کشور در بخش ارتقای ظرفیت استادان پوهنتون‌های افغانستان و راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی آنلاین شده بود.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا