سیاستاخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت خارجه در کندز: افغانستان به مرکز ترانزیت مبدل می‌شود

کندز/باختر/۲۳ سرطان
مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان به سلسله سفرهای ولایتی به سمت شمال و شمال‌شرق کشور امروز وارد ولایت کندز شد.
محفلی که به همین مناسبت در تالار هوتل کندز برگزار شده بود، در آن ملا نثاراحمد نصرت، والی کندز، روئسای ادارات دولتی اعم از ملکی و نظامی، متنفذین قومی، علما، تاجران ملی، متنفذین و خبرنگاران اشتراک کرده بودند.
در نخست، مولوی امیرخان متقی، صحبت کرد و به مردم کندز اطمینان داد که افغانستان به مرکز ترانزیت مبدل می‌شود و اقتصاد مردم قابل ملاحظه تغییر مثبت خواهند کرد. به گفته او مشکلات قبلی میان افغانستان و تاجیکستان مرفوع شده و برای تاجران سهولت‌های لازم به میان آمده است.
سرپرست وزارت امور خارجه افزود، هم‌اکنون فعالیت‌های تمامی بنادر تجاری در داخل کشور به‌گونه بهتر جریان دارد و برای فعالیت‌های این بنادر امارت اسلامی افغانستان برنامه‌های موثری را روی‌دست دارد. هم‌چنان در شماری از کشور ها سفارت‌خانه‌های افغانستان ایجاد شده است و درین راستا تلاش بیش‌تر جریان دارد.
مولوی امیرخان متقی، گفت که در مورد پول‌های منجمد شده تاجران ملی با نماینده‌گان امریکا در قطر صحبت شده، امید است که در آینده‌ نه‌چندان دور به نتیجه خوب برسیم.
به گفته سرپرست وزارت امور خارجه، امارت اسلامی افغانستان به کادرهای جوان نیاز مبرم دارد و در بخش‌های مختلف جوانان تحصیل کرده جذب خواهند شد.
در پایان، سرپرست وزارت خارجه به سطح جهان پیرامون استحکام ارتباطات دیپلوماتیک امارت اسلامی صحبت کرد و به مردم اطمینان داد که امارت اسلامی متعهد است که با تمام توان به مشکلات و چالش‌های فرا راه کاری مردم رسیده‌گی لازم کند.
بریالی همنوا-کندز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا