اخبارTOPجامعه

سرپرست وزارت زراعت در آغاز کمپاین نهال‌شانی: شهری بدون فضای سبز زیبایی ندارد

کابل / 5 حوت / باختر
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز با شعار ” نهال استقلال و سرسبزی” کار زار ملی نهال‌شانی سراسری سال 1401 را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در محفلی که به همین مناسبت در ” تپۀ نادرخان” کابل برگزار شده بود، در آن مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس الوزرا، مولوی عبدالرحمان راشد سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، الحاج خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان و شماری از مسوولان امارت اسلامی افغانستان اشتراک کرده بودند.
در آغاز این محفل مولوی عبدالرحمان راشد در مورد اهمیت نهال‌شانی از دیدگاه دین مبین اسلام صحبت کرد، گفت: شهری بدون فضای سبز زیبایی ندارد.
وی یکی از احادیث رسول اکرم (ص) را به خوانش گرفت که در آن چنین آمده است: ” کسیکه نهالی را غرس یا نباتی را زرع می‌کند و از آن نهال یا نبات پرنده‌یی، انسانی یا حیوانی استفاده کند، یقیناً این همه برایش صدقه جاریه حساب می‌شود.”
مولوی عبدالرحمان راشد از شهروندان کشور خواست که جهت کاهش آلودگی هوا و زیبایی کشور در کار زار سراسری نهال‌شانی سهیم شوند.
سرپرست وزارت زراعت افزود که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در سالروان بیش از 6 میلیون نهال مثمر وغیر مثمر به شمول مرکز در ولایت های کشور تربیت کرده است و حدود 19 میلیون نهال دیگر به همکاری موسسات و اتحادیۀ قوریه‌داران و سکتور خصوصی تولید شده است که آماده غرس در سال 1401 می‌باشد.
وی از مردم خواست که در مرکز و ولایت های کشور به دفاتر نهادهای همکار آن وزارت مراجعه کنند و نهال اخذ کنند.
در همین‌حال مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس الوزرا نیز بر اهمیت نهال و نهال‌شانی صحبت کرد و از مردم خواست که جهت پاکی، زیبایی، سرسبزی و کاهش آلودگی هوا در کشور دست‌کم یک نهال غرس کنند.
هدف از این کار زار تشویق مردم در سهم‌گیری در سرسبزی و بهبود محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و افزایش زیبایی، بهبود منابع آب، ایجاد زمینه‌های کاری و ترویج فرهنگ نهال‌شانی در کشور است.
در اخیر مسوولان با غرس نهالی کار زار ملی نهال شانی بهاری سال 1401 را به گونۀرسمی آغاز کردند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا