سیاستاخباراقتصاد

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تهیه مسکن حمایت می کنیم

کابل، ۲۶ ثور، باختر
سرپرست وزارت شهر سازی و اراضی در دیدار با سفیر ترکیه گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تهیه مسکن حمایت می کنیم.
به گزارش آژآنس باختر، دفتر مطبوعاتی وزارت شهر سازی و اراضی امروز با نشر خبر نامه یی گفته است که مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی با جهاد ارگین ای، سفیر ترکیه در افغانستان دیدار کرد.
در این دریدار روی چگونگی تکمیل پروژۀ های نیمه تمام از سوی شرکت های ساختمانی ترکیه بحث شد.
اودر این دیدار از شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه خواست که در زمینۀ مسکن و شهرسازی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی گفت که همه سرمایه گذاران ملی و بین المللی که می خواهند در افغانستان سرمایه گذاری کنند؛ حمایت می کند و همه امکانات را برای آنها فراهم خواهد کرد.
او از سفیر ترکیه خواست تا تفاهمنامه های که در بخش های شهر سازی، باز سازی بنا های تاریخی و توسعۀ شهری به امضا رسیده بود عملی کرده و در این زمینه با وزارت شهر سازی و اراضی همکاری کند.
ارگین ای، سفیر ترکیه در کابل گفت که کشورش در زمینه توسعۀ شهری، مسکن، بازسازی و حفاظت از بنا های تاریخی وزارت شهر سازی و اراضی همکاری می کند.
او گفت سه یاد داشت تفاهم را بررسی و در صورت عدم وجود مشکل، اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد که با وزارت شهرسازی و اراضی ارتباط برقرار خواهد کرد، مشکلات و چالش های شرکت های ساختمانی ترکیه را بررسی کرده و پروژه های متوقف شده را، راه اندازی خواهد کرد.
دو طرف تشکیل کمیته مشترکی را برای بررسی مشکلات موجود و آعاز به کار، روی پروژه ها و ارائه راهکار برای شروع آن ضروری دانستند.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا