اخبارصحت

سرپرست وزارت صحت عامه، بر بلند بردن ظرفیت کارمندان صحی تاکید کرد

کابل /4 اسد/ باختر

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در نشستی با مسوولان اداره های مربوط روی چگونگی ارتقای ظرفیت کارمندان صحی بحث و تبادل نظرکرد.

سرپرست وزارت صحت عامه، بر بلند بردن سطح دانش کارکنان صحی در شفاخانه‌ها تاکید کرد و از مسوولان اداره های مربوط خواست که یک نیازسنجی در مرکزهای صحی راه اندازی کنند که مشخص شود که کارکنان صحی در کدام بخش‌ها نیاز به آموزش دارند.

داکتر مجروح، به مسوولان بخش های مربوط هدایت داد که در کنار شناسایی نیازمندی های کارکنان صحی در بخش آموزش، یک طرح جامع برنامه آموزشی را آماده کنند و در آن تمام بخش های عرضه خدمات صحی  به شمول بخش های مدیریت را شامل کنند که مطابق آن ،برنامهً های آموزشی در داخل و بیرون از کشور راه اندازی شود.

همچنان سرپرست وزارت صحت عامه، از خریداری دستگاه های طبی از بودجهً حکومت یادآوری کرد و گفت که قرار است حکومت دستگاه های طبی پیشرفته برای بخش صحت خریداری کند و نیاز است که کارکنان صحی مهارت های چگونگی استفاده دستگاه های طبی را آموزش ببینند.

او همچنان اضافه کرد که شریک کردن مهارت های متخصصان طبی کابل و ولایت ها در شفاخانه های حوزه یی ولایت ها با ولایت های همجوار آن نیز از جمله برنامه های آموزشی این وزارت است.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا