اخبارTOPصحت

سرپرست وزارت صحت عامه در يك فراخوان ملي خواهان همکاری و حمايت مردم از بخش صحت شد

کابل /22جوزا /باختر

داكتر وحيد مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، در يك فراخوان ملي خواهان همكاري و حمايت مردم از بخش صحت در راستای مبارزه با ویروس کرونا شد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از گسترش ويروس كرونا در كشور ابراز نگراني کرد و گفت كه موج سوم كرونا سيستم صحي كشور را به شدت متاثر کرده است و آنان در حال حاضر بدترين وضعيت را در بيست سال گذشته تجربه مي‌کنند.

داکتر مجروح، از برخورد نادرست شهروندان کشور با داکتران که شب و روز برای نجات جان بیماران کرونا تلاش می‌کنند انتقاد کرد و تصریح کرد که داکتران به دلیل رفتار نادرست مردم در مراکز صحی مصونیت ندارند.

او از تمام اقشار جامعه خواست که برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شوند و وزارت صحت عامه را در مهار این ویروس همکاری جدی کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه، اضافه کرد که ریاست جمهوری بسیار قاطعانه از بخش  صحت حمایت می کند و وضعیت صحی را مدیریت می‌کند.

داکتر مجروح، از تدابیر این وزارت در مراکز صحی یاد آوری کرد واضافه کرد که مراکز صحی نسبت به موج اول و موج دوم از امکانات و ظرفیت خوب برخوردار است.

محمد یعقوب حیدری والی کابل، از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه برای مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد  و از همکاری همه جانبهً رهبری ولایت کابل با وزارت صحت عامه اطمینان داد.

والی کابل تاکید کرد که سر از فردا تیم‌های نظارتی آن اداره فعالیت‌های شان را در شهر کابل آغاز می‌کند و در صورتی  به تخطی با مالکان سالون‌های عروسی، حمام‌ها، حوض‌های آب بازی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

داکتر نیلاب مبارز سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، بر همکاری این نهاد با وزارت صحت عامه تاکید کرد و گفت که بر اساس افزایش واقعات ویروس کرونا در کابل ما یک شفاخانه جمعیت هلال احمر افغانی را برای تداوی بیماران کرونا در کابل اختصاص دادیم.

او هم‌چنان نقش مردم را در مهار ویروس کرونا مهم خواند و از مردم خواست که با وزارت صحت عامه همکار باشند و توصیه‌های صحی را رعایت کنند. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا