سیاست

سفارت افغانستان دریونان و سفارت یونان درکابل گشایش خواهد یافت

کابل 6 دلو باختر
هیئت اعزامی جمهوری اسلامی افغانستان به یونان وضعیت مهاجران افغان  را برر سی و مسالۀ  گشایش سفارت افغانستان در آن کشور را با مقامات آنکشور مورد بحث قرار دادند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، این هیئت به ریاست میرویس صمدی رئیس امور قونسلی وزارت امور خارجه و عضویت رئیس ارتباط خارجه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و احمد صدیق دلیر شارژدافر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در صوفیه که جهت بررسی وضعیت مهاجرین افغان و طی مراحل ابتدایی گشایش سفارت افغانستان در یونان، به آن کشور سفر کرده اند، با یانیس پیدریدیس رئیس امور مهاجرین و جورجیس دیمیتردیس رئیس جنوب آسیای وزارت امور خارجه یونان ملاقات نمود.
در این ملاقات، دو طرف پیرامون رسیدگی همه جانبه به مشکلات مهاجرین افغان در یونان بحث های همه جانبه نمودند.
همچنان، هیئت یاد شده با خانم اگله یابلتا رئیس عمومی تشریفات وزارت امور خارجه یونان ملاقات نموده، دو طرف پیرامون مراحل ابتدایی گشایش سفارت افغانستان در آن کشور و مقررات تخنیکی و پروتوکول های خاص مربوط به آن بحث کردند.
در این ملاقات، رئیس عمومی تشریفات وزارت امور خارجه یونان، با استقبال از تصمیم جمهوری اسلامی افغانستان، وعده هرنوع همکاری را در راستای تحقق این هدف سپرد.
وی خاطرنشان ساخت که مقامات یونان گشایش سفارت آن کشور در افغانستان را مورد بحث داشته و امید می رود که در آینده نزدیک سفارت آن کشور در افغانستان نیز گشایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا