اخباراقتصادجامعه

سفارت چین در کابل کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به ریاست هلال احمر افغانی تسلیم کرد

کابل، 12 سرطان، باختر
وانگ یو، سفیر چین در کابل امروز کمک‌های بشری نقدی و غیر نقدی انجمن صلیب سرخ آن کشور را برای زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان به مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی تسلیم کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در نشستی که به همین منظور در کابل برگزار شد بود؛ مولوی مطیع الحق گفت که زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست نه تنها برای افغانان، بلکه برای تمام جهانیان یک واقعۀ درد آور بود.
مولوی خالص افزود که در زمان وقوع زلزله در کشور، وی جهت اشتراک در یک نشست شش روز در جینوا به سر می‌برد که در آن نشست نمایندگان حدود 192 انجمن‌های‌هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای جهان اشتراک داشتند.
به گفتۀ وی؛ اشتراک کنندگان نشست به مردم افغانستان تسلیت گفتند و شماری از کشورها نیز وعدۀ هر نوع کمک به آسیب دیدگان زلزله دادند.
وی گفت که چین هم از کشورهای بود که در این شرایط حساس از مردم افغانستان دستگیری کرد و به افغانستان در هشت طیاره به ارزش حدود 1.5 میلیون دالر آمریکایی کمک‌های عاجل بشری فرستاد.
به گفتۀ مولوی خالص، به ادامۀ کمک‌های بشری چین به مردم افغانستان، امروز هم سفیر این کشور مبلغ 200 هزار دالر امریکایی پول نقد و 18 تُن مواد مختلف که از سوی انجمن صلیب سرخ چین به زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان صورت گرفته بود؛ به هلال احمر افغانی تسلیم داده شد که به زودی بر نیامندان توزیع خواهد شد.
سپس، سفیر چین در کابل در صحبتی، افغانستان و چین را دو کشور با هم دوست خواند و گفت که این دو کشور در غم و شادی همدیگر شریک استند.
وی افزود که انجمن صلیب سرخ چین در 30 جون، 16 تُن مواد کمکی را در پروازهای چارتر به افغانستان فرستاد که شامل خیمه، تخت خواب و بسته‌های بود که زلزله زده‌گان نیاز شدیدی به آن داشتند و امروز هم مبلغ 200 هزار پول نقد به ادارۀ هلال احمر افغانی تسلیم داده شد و این نوع کمک‌ها نشان دهنده دوستی و غمشریکی عمیق مردم چین با مردم افغانستان است.
به گفتۀ سفیر چین در کابل، از زمان وقوع زلزله در افغانستان چین تمام تلاش‌های خود را انجام داده است که به نیازمندان رسیدگی شود. از اینرو، دولت چین بلا فاصله برای ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ارزش 7.5 میلیون دالر را که اختصاص داد که تا کنون بیش از 320 تن مواد کمکی از طریق هشت پرواز چارتر هوایی به افغانستان منتقل شده است و در چند روز آینده نیز 200 تُن مواد کمکی دیگر نیز به افغانستان منقل خواهد شد.
در پایان این نشست سرپرست ریاست هلال احمر افغانی ضمن قدردانی از کمک‌های بشردوستانه چین به مردم افغانستان، خواستار کمک‌های بیشتر صلیب سرخ چین با این اداره شد که سفیر چین در زمینه وعدۀ همکاری داد.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا