سیاستاخبار

سفیر چین در کابل؛ امریکا در قبال افغانستان و اوکراین رفتار دو گانه دارد

کابل ،۱۴ سرطان، باختر
سفیر چین در کابل مدعی شد که امریکا در قبال افغانستان رفتار دو گانه دارد٬ از یکی پول می ستاید به دیگر پول می دهد.
وانگ‌ یو؛ امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: امریکا میلیون‌ها دالر به اوکراین کمک می‌کند؛ اما ذخایر ارزی افغانستان را مسدود میکند.
این دیپلمات چینایی بر ادامه کمک های کشورش با افغانستان تاکید کرد و گفت که کشورش ۳۲۰ تن مواد خوراکی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه اخیر در ولایات پکتیکا و خوست کمک کرده‌است و قرار است ۲۰۰ تن دیگر نیز کمک کند.
این بار اول نیست که مقام های چینایی در برابر رفتار ناهنجار امریکا در برابر افغانستان و منجمد کردن دارایی های این کشور ازسوی امریکا انتقاد میکند.
قبل از این سخنگوی وزارت خارجه چین بار ها گفته است که امریکا رفتار مطلوب با افغانستان نداشته است و باید بار مسئولیت های خود در این کشور را بکشد و در برابر افغانستان مسئولیت پذیر باشد
نماینده ویژه چین در سازمان ملل هم بار ها تاکید داشته است که آمریکا باید در قبال وضعیت کنونی افغانستان مسئول است و برای جبران رنج مردم افغانستان گام‌های معناداری بردارد.
وی امریکا را مسئول کشته شدن هزاران نفر در افغانستان دانسته است که در نتیجه عملیات های این کشور کشته شده اند٬ و با عقب نشینی از افغانستان هم بحران جدید در این کشور را خلق کرده است و با انسداد ذخایر ارزی افغانستان آشکارا دارایی‌های مردم افغانستان را به غارت برده و رنج مردم این کشور را تشدید کرده است.
نمایندۀ چین در سازمان ملل چند بار مسئله پرداخت غرامت از سوی امریکا به افغانستان را مطرح کرده است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا