اخباراقتصادجامعه

سمنگانی:کابینۀ امارت اسلامی طرح جلوگیری از تکدی را تصویب کرد

کابل،19 ثور، باختر
انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید طرح وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رفع مشکلات گداها و جلوگیری از تکدی در نشست کابینه تصویب شده است.
به گزارش آژانس باختر؛ سمنگانی در صفحۀ تویترش نگاشته است که کابینه ضمن تصویب طرح جلوگیری از تکدی، به ادارات ذیربط هدایت داده است تا بر اساس این طرح، در خصوص رسیدگی به مشکلات گداها و جلوگیری از تکدی، وظایف و مسؤولیت‌های شان را انجام دهند.
گفتنی است که با افزایش شمار گداها در شهرهای بزرگ، کابینۀ امارت اسلامی به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داد تا طرحی را به منظور رفع مشکلات گداها و جلوگیری از تکدی تدوین کند.
به باور کارشناسان، دلیل اساسی افزایش شمار گداها، قطع یا کاهش کمک‌های خارجی و افزایش میزان فقر و بیکاری در افغانستان است.
به تازگی ادارۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی مدعی شده است که در سال روان میلادی، بین 700 تا 900 هزار نفر در افغانستان وظایف خود را از دست داده اند. اما مسؤولان در امارت اسلامی می‌گویند که با در پیش گرفتن رویکرد اقتصادمحور وجلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، در تلاش رسیدن به خودکفایی و حل مشکلات اقتصادی مردم اند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا