اخبارجهان

سنای امریکا به وزیر مالیۀ  جدید آن کشور رای تایید داد

واشنگتن/ رویترز/ 7 دلو/باختر

سنای امریکا به اتفاق آرا به جنت یلین ، نامزد جو بایدن برای وزیر ( مالیۀ ) آن کشور رای تایید داد.

آژانس باختر به نقل از رویترز خبر داد که سنای امریکا دوشنبه به جنت یلین به عنوان وزیر مالیۀ امریکا 84  رای تایید  داد و از وی  حمایت كرد و 15 نفر رای  رد دادند.

یلین اولین زنی خواهد بود که وزارت مالیه امریکا را اداره می کند.

وی سومین عضو کابینۀ بایدن است که مورد تأیید کانگرس قرار گرفته است.

جو بایدن ، رییس جمهور امریکا، یلین را به عنوان گزینۀ خود برای این کار در نوامبر سال 2020 اعلام کرد و کمیته مالی سنا اوایل ماه به اتفاق آرا نامزدی وی را تصویب کرد.

معلوم نیست که چه زمانی یلین از استیون منوچین وزیر مالیۀ فعلی مسوولیت این پست راخواهد گرفت. بر اساس گزارش ها ، وی امروز به وقت محلی امریکا به طور رسمی سوگند یاد می کند.

در اوایل ماه جنوری ، وی متعهد شد که در مورد تحریم های امریکا علیه روسیه و آنچه را “بازیگران روسی برای تجاوزهای ارضی در شرق اوکراین و کریمیا و سایر تهدیدات علیۀ امنیت ملی امریکا” توصیف کرد،سختگیر باقی خواهد ماند.

یک استاد برجسته در پوهنتون کالیفرنیا گفت که یلین از سال 2014 تا 2018 ریاست بانک مرکزی امریکا را بر عهده داشت که بارک اوباما ، رییس جمهور سابق امریکا او را  منصوب کرده بود.

همچنان روز دوشنبه ، کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا  به انتونی بلینکن  برای احراز سمت وزارت خارجه با 15رای مثبت در مقابل 3 رای منفی ،به نفع وی رای دادند ، نامزدی انتونی بلینکن  برای پست وزیر خارجه  برای رای گیری نهایی به سنا راه پیدا کرد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا