جامعه

همایش به منظور حل مشکلات اجتماعی جوانان برگزار شد

کابل باختر/ 29/ جوزا
همایش تحت نام "رسیدگی به مشکلات بیکاری و مهاجرت های غیرقانونی جوانان از طرف موسسه ملی و اجتماعی جوانان افغانستان و به همکاری معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر ، تیمورشاه اسحق زی معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ بیکاری و فقر را از عوامل مهاجرت های غیر قانونی خوانده افزود : جوانان درکشور ما قشر آسیب پذیر بوده و به آنها در عرصه های آگاهی دهی از اضرار عواقب مهاجرت های غیر قانونی کمتر توجه گردیده است .
وي از جوانان شرکت کننده این همایش خواست تا نظر و دیدگاه شان را با هم شریک سازند و در نهایت روی یک راهکار دقیق که بتواند این مشکل جدی اجتماعی را در افغانستان برطرف سازد، كار نمايند.
وي گفت: معینیت جوانان میکوشد تا جوانان را ترتيب یک راهکار عملی که بتواند مشکلات جوانان را که از بیکاری منشأ میگیرد و باعث مهاجرت های غیر قانونی جوانان ميگردد، همکاری نمايد.
آرش بارک رییس موسسه ملی و اجتماعی جوانان افغانستان در این همایش گفت : موسسه آنها میکوشد تا مشکلات جوانان را درکشور ریشه یابی و برای رفع آن برنامه ریزی نماید.
بیکاری، فقر، مواد مخدر و بالاخره مهاجرت های غیر قانونی پدیده های اندکه جوانان افغان را رنج میدهد ما این همایش را برگزار کردیم تا دیدگاه ونظر شماری از جوانان کشور را با خود داشته باشیم عوامل این گونه مشکلات را جمع بندی و برای مسوولان حکومتی ارائه بداریم .
بعداً یک کمیته تشکیل شد تا نظر و دیدگاه شرکت کننده گان را جمع بندی نموده و راه را برای ایجاد یک راهکار عملی که بتواند از مهاجرت های غیر قانونی و گسترش بیکاری جلوگیری نماید، ارائه بدارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا