جامعه

صلیب سرخ در افغانستان از مهاجرت انبوه افراد تحصیل کرده هشدار داد

کابل/دویچه وله/باختر/5 ثور
رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفته است که دنیا نباید اجازه دهد که افغانستان به یک بحران فراموش شده، تبدیل شود.
او از گرداب خشونت، کاهش کمک های مالی و مهاجرت انبوه افراد تحصیل کرده هشدار داد.
ژان نیکولا مارتی، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: "جامعه بین المللی نباید رو از افغانستان برگرداند. این (بحران) خیلی مانده که به پایان برسد."
او هشدار داد که میزان خشونت – که به این شدت از سال 2001 تا به حال بی سابقه بوده – احتمالاً در سال آینده شدیدتر خواهد شد. مارتی گفت: «وضعیت امنیتی واقعاً وخیم تر شده است… و من فکر می کنم که از این هم بدتر خواهد شد». به عقیده او 18 ماه آینده برای افغانستان دوره دشواری خواهد بود.
مارتی، در حال دیدار با مقام های حکومتی در اروپا و ایالات متحده است تا آن ها را برای حمایت گسترده تر سیاسی، مالی و انسانی از افغانستان متقاعد کند. دوره کاری او به حیث رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان به زودی پایان می یابد.
ناامنی در حالی در افغانستان رو به افزایش است که گفته می شود در بخش هایی از کشور جنگجویانی ظهور کرده اند که به داعش وفادار هستند.
مارتی گفت که صلیب سرخ در سه ماه نخست سال روان 600 تن را که در جنگ زخمی شده بودند، به مناطق امن انتقال داده است. با توجه به این که درگیری ها معمولا در زمستان، هنگامی که گذرگاه های کوهستانی با برف پوشانده شده، کاهش می یابند، این تعداد زخمی ها زیاد است.
به گفته این مقام ارشد صلیب سرخ، این (ارقام)… نشان می دهند که فصل جنگ در سال روان خطیر و دشوار خواهد شد و ما باید به همان اندازه آمادگی داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا