جهان

سوریه تصمیم اتحادیه عرب را محکوم کرد

دولت سوریه تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر تعلیق عضویت این کشور را در این اتحادیه را رد و محکوم کرد.

آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از رسانه های خاور میانه گزارش میدهد، نماینده دولت سوریه در اتحادیه عرب به دنبال تصمیم این اتحادیه در رابطه به تعلیق در آوردن عضویت سوریه گفت، تصمیمی که گرفته شد غیر قانونی و نقض کننده منشور اتحادیه عرب و به دستور غرب و امریکا بوده است.

اتحادیه عرب دیروز در نشست وزرای خارجه در قاهره با اکثریت آراء عضویت سوریه در این اتحادیه را به حال تعلیق در آورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی بر دمشق وضع کردند.

همچنان از ارتش تقاضا نمودند از کشتار مردم بیگناه دست کشیده و مجدداً” به بارک های نظامی برگردند، هکذا این اتحادیه از مخالفان دعوت به عمل آورد در مدت سه روزبا اتحادیه عرب وارد مذاکره شوند.

هژده کشور به این تصامیم رای مثبت، لبنان و یمن رای منفی و عراق رای ممتنع دادند.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا و اتحادیه اروپا از تصامیم اتحادیه عرب استقبال کرده و آن را یک گام مثبت درقطع کشتار مردم خوانده اند.

به نظر تحلیلگران سیاسی، تصامیم اتحادیه عرب از یکطرف دولت سوریه را در انزوای هرچه بیشتر قرار داده و مخالفان را بحیث نماینده قانونی سوریه خوانده و ازطرف دیگر زمینه را مساعد میسازد تا شورای امنیت از مجرای آن سازمان به خاطر سرنگونی رژیم بشارالاسد اقدامات را روی دست گیرد.

قبلاً” کشورهای چین و روسیه از قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد در رابطه به نکوهش کشتار مردم توسط حکومت سوریه را ویتو کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا