سیاست

رئیس جمهور غنی: هیچ اداره ای حق مداخله در امور کاری ادارات دیگر را ندارد

کابل باختر 28 اسد
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با مسئولین گمرکات و مستوفیت های کشور دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در این دیدار که امروز در ارگ انجام شد، ابتدا شماری از رؤسای گمرکات و مستوفیت های کشور به نمایندگی از دیگران در رابطه به دستآوردها و مشکلات ادارات مربوطهء شان، صحبت نمودند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات مسئولین گمرکات و مستوفیت ها، با تأکید بر تقویت سیستم سازی در نهاد های متذکره، گفت که هدف اساسی ما این است تا در تمام نهادهای کشور سیستم ها به اساس اصل مکافات و مجازات ایجاد گردد.
رئیس جمهور به رؤسای ادارات گمرکات و مستوفیت ها هدایت داد تا نواقص سیستم های ادارات مربوط شانرا بررسی نموده، پیشنهادات شانرا به منظور بهبود امور دسته بندی کرده، به وزارت مالیه بسپارند.
رئیس جمهور غنی بر ارتقای ظرفیت کارمندان گمرکات تاکید کرد و خاطر نشان نمود که انستیتوت گمرکات وزارت مالیه تقویت گردد.
رئیس جمهور گفت که در زمینه کاهش فساد و افزایش موثریت کاری پولیس گمرکات، تلاش های بیشتر صورت گیرد و تاجران و راننده گان کشور برای شناسایی اخاذی ها در مسیر راه ها با مسئولین مربوطه همکاری نمایند.
محمد اشرف غنی گفت که حدود و صلاحیت های ادارات مشخص اند و هیچ اداره ای حق مداخله در امور کاری ادارات  دیگر را ندارد.
رئیس جمهور غنی در خصوص عواید سالانه ادارات فوق، گفت که باید تلاش صورت گیرد تا عواید سالانه این ادارات افزایش یابد.
وی علاوه نمود که تمام ادارات مربوط باید اهداف سالانه  شانرا مشخص نمایند و این میتواند باعث بهبود روند کاری ادارات شده و به یک فرهنگ مبدل شود.
رئیس جمهور غنی، گفت: تجار ملی ما  که مالیات شانرا بصورت منظم پرداخت می نمایند و باعث افزایش عواید میگردند، باید مورد تقدیر قرار گیرند.
رئیس جمهور کشور تاکید کرد که تنظیم بهتر سیستم مجازات و مکافات در تقویت روحیه کارمندان ادارات دولتی مهم بوده و خاطر نشان کرد که فرهنگ تشویق و تقدیر را از نهاد های امنیتی و دفاعی آغاز نموده و به دیگر نهاد ها گسترش خواهد داد.
در این دیدار، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رئیس جمهور و شماری دیگری از مقامات حکومتی نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا