اخبارجامعه

سید هاشم جوادی بلخابی بزرگ قومی؛ کشتار غیر نظامیان در بلخاب شایعه است

کابل، 13 سرطان، باختر
سید هاشم جوادی بلخابی بزرگ قومی که در عین حال رئیس حل منازعات کوچی ها و ده نشین‌ها است، خبر کشته شدن افراد ملکی را در بلخاب شایعه خواند وگفته است، کسانی اند که روی منافع شخصی شان در باره تحولات بلخاب شایعه پراگنی میکنند.
سید هاشم جوادی بلخابی که در نشست بزرگ عالمان در شهر کابل شرکت داشت روز گذشته در یک نشست خبری کشته‌ شدن افراد ملکی در ولسوالی بلخاب سرپل را شایعه خواند و گفت برخی ها که خارج از جغرافیای بلخاب قرار دارند، به خاطر مقاصد سیاسی شان اخبار دروغ از جنگ بلخاب نشر کرده اند.
او افزود که ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم در روزهای اول درگیری در بلخاب از خانه‌هایشان متواری شدند؛ اما در روزهای بعد از آن که اطمینان کامل از سوی امارت اسلامی دریافت کردند به خانه های شان برگشتند.
بلخابی اضافه داشت: دشمن در میان مردم بلخاب تبلیغات وسیع کرده بود که نیروهای امارت اسلامی به خاطر قوم و مذهب شما را می کشند و تعدادی مردم به کوه ها متواری شده بودند ولی زمانی که مردم دیدند نیروهای امارت اسلامی به کسی کار ندارد دوباره به خانه های شان برگشتند.
او همچنین تصریح کرد: مهدی مجاهد به خاطر کم کاری در وظیفه از ریاست استخبارات بامیان برکنار شد که بعدا در بلخاب به‌گونه خودسر قومندان امنیه و ولسوال تعیین کرده بود.
جوادی بلخابی علاوه کرد که طبق خبر های رسیده مهدی مجاهد با دوسه نفر از افراد خود به طرف بامیان فرار کرده است و امارت اسلامی علاقه به کشتن مهدی مجاهد ندارد، اگر راه بخشش وجود داشته باشد او را خواهد بخشید.
این گفته ها در حالی بیان میشود که نیروهای امارت اسلامی به خاطر تامین نظم و جلوگیری از خود سری ها عملیات محدود تصفیه یی را در بلخاب سرپل راه انداری کرد، آنانی که اخلال کننده نظم و امنیت در این ولسوالی بودند یا کشته شدند و یا هم متواری گردیدند، در حال حاضر نظم در این ولسوالی تامین است و مشکلی در برابر باشندگان بلخاب وجود ندارد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا