اخباراقتصاد

سیلاب ها در شماری از ولایت های کشور خسارات هنگفت مالی و جانی به بار آورده است

ولایت ها، 16 سرطان، باختر
سیلاب ها در ولایت‌ های کنر، نورستان، لغمان و لوگر خسارات هنگفت مالی و جانی برجای گذاشت.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر؛ روز گذشته در شماری از ولایت‌های شرقی کشور در پی بارش باران، سیلاب های مدهش جاری شد و زیان‌های جانی و مالی هنگفتی برجای گذاشته است.
نجیب‌الله حنیف، رئیس اطلاعات و فرهنگ کنر، به آژانس باخترگفت که سیلاب از نورستان جاری شده و ولسوالی چپه‌ درۀ آن ولایت و مناطق اطراف آن را زیان‌ مند کرده است.
به گفتۀ او، جسد یک زن و یک کودک که از نورستان‌اند و آنان را سیلاب به کنر آورده است، از سوی باشنده ‌گان محل یافت شده است. وی افزود که در شماری از مناطق کنرسرک‌ها، پل‌ وپلچک ها و زمین‌های زراعتی نیز تخریب شده‌ است.
مسئولان محلی کنر هم‌ چنان می‌گویند که در مربوطات ولسوالی چپه ‌دره یک مرد کهن ‌سال در پی رعد وبرق زخم برداشته است.
منابع محلی در ولسوالی وامای نورستان نیز می‌گویند که سیلاب ها خسارات جانی و مالی بر باشنده‌ گان ولسوالی وامای برجای گذاشته است و در عین حال، شاهراه کنر- نورستان نیز آسیب دیده است.
درهمین حال مسئولان محلی لوگر می‌ گویند که در پی بارش باران شدید در شهر پل علم و ولسوالی‌های بره‌ کی برک، محمدآغه، خوشی، خروار و چرخ آن ولایت سیلاب جاری شده است.
یک مسئول امنیتی لوگر گفت که در اثر فروریختن یک دیوار درشهر پل علم یک دختر هشت ساله جان باخته است. به گفتۀ او دراین سیلاب ها چندین منزل مسکونی و هزاران جریب زمین های زراعتی و باغ ها حاصلاتش از بین رفته است.همچنان سیلاب ها در شماری از ولسوالی‌های لغمان خسارات هنگفت مالی را ببار آورده است اما تلفات جانی در پی نداشته است.حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا