جامعه

سیل درننگرهاریک کشته وچهارده زخمي به جا گذاشت

 

جلال آباد 4 حمل باختر

درنتیجهء جاری شدن سیل دربخش هایی ازولایت ننگرهار یک تن کشته وچهارده تن دیگرزخمی شدند.

این سیلاب ها ازدیشب ودرپی شدت باران ها درشهرجلال آباد وبرخی ولسوالی های این ولایت افزایش یافته است.

گلستان غالب خبرنگارآژانس باختراز ننگرهار گزارش می دهد که این سیلاب ها درولسوالی های خوگیانی وسرخ رود ومحله هایی درحومهء شهرجلال آباد شدت بیشتری داشته وخسارات زیاد مالی را هم درپی داشته است.

درین سیلاب ها تاکنون کشته شدن یک پیرمرد گزارش شده است.

این پیرمرد ازدریای محلهء پل سرخ آب ولسوالی سرخ رود ازسوی باشنده های محل زنده بیرون کشیده شده اما درراه انتقال به بیمارستان جان باخته است.

به اساس ارقام ارایه شده بیش ازدوصد خانه رهایشی درنتیجه سرازیرشدن این سیلاب ها درننگرهارتخریب شده اند كه در نتيجهء آن هفده تن به شمول يك زن و دو كودك زخمي شده اند.

همچنان  ده ها راس مواشی مردم نیزدرجریان این سیلاب ها روز وشب گذشته تلف شده وبیش ازپنج صد جریب زمین کشتي تخریب گردیده است.

این سیلاب ها صدها خانواده را درننگرهارازخانه های شان آواره کرده است.

سید گلاب یک باشندهء خوگیانی که خانه اش را درجریان این سیلاب ها ازدست داده می گوید که آسیب دیده ها به سرپناه ، مواد غذایی ، لباس زمستانی ودارو نیازدارند.

برخی ازاین سیلاب زده ها درمکاتب ، مدارس دینی ودیگر ساختمان هاي مردمی ودولتی وخانه های اقارب شان پناه برده اند.

خبرنگارآژانس باخترکه با برخی ازاین آسیب دیده ها دیدارکرده می گوید که سرماخورده گی نیز آنان به ویژه کودکان شان را تهدید می کند.

ازسوی دیگرگفته می شود که تاهنوزتیم های نجات برای جلوگیری ازنفوذ آب به خانه ها ، زمین های زراعتی وساختمان هاي مردمی ودولتی درننگرهار اقدامی نه کرده اند.

درین حال مقامات محلی درننگرهارمی گویند که به زودی محمولهء بسته های کمکی به محل های تخریب شده ناشی ازسیلاب ها انتقال می یابد.

احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهاربه آژانس باخترگفت که به زودی وپس ازبررسی میزان خسارات وارده به آسیب دیده ها کمک خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا