سیاست

کمیته گزینش انتخابات درتداوم کاری از لحاظ تخنیکی پایان یافت

کابل باختر/ 28/ میزان
سخنگوی کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتی میگوید که روند دوم کاری این کمیته که شامل تحقیق و بررسی اسناد واجدین شرایط از لحاظ تخنیکی امروز پایان یافت.
یوسف رشید عضو وسخنگوی کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتی درگفتگو با خبرنگار آژانس باختر گفت ، درمرحله اول روندکاری این کمیته هفتصدو بیست و دو درخواستی برای کسب عضویت کمیسیون های انتخاباتی بررسی گردید که ازجمله دوصدو بیست و دو تن یعنی به دلیل تحصیلات خلاف رشته عدم تکمیل سن تعیین شده و تکمیل نبودن اسناد شان ، غیر واجد شرایط شناخته شدند.
رشید افزودکه درمرحله دوم نظر به تحقیق و بررسی روی اسناد درخواست گان از لحاظ تخنیکی که تلاش نمود تا معیار ها بصورت جدی و دقیق تطبیق شود معلوم میشودکه تعداد افرادغیر واجد شرایط افزایش یابد زیرا اکثریت آنان خلاف اسناد دست داشته شان جدول و یا فورم های این کمیته را خانه پری کرده اند .
به گفته رشید درگزینش افراد که چندین بار با آنان مصاحبه های روبرو صورت میگیرد و تمامی معیار ها مدنظر گرفته میشود درآن ترکیب مشارکت ملی وجنسیتی را نیز درنظر میگیریم و ازاین روند همه روزه نهادهای داخلی و بین المللی بخاطر نظارت ازکارکمیته دیدن میکنند.
سخنگوی کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتی تاکیدکرد که تادو هفته دیگر روندکاری این کمیته به پایان خواهد رسید که درنتیجه کار کمیته گزینش بیست و یک نفر را برای عضویت درکمیسیون انتخاباتی و پانزده نفر دیگر را برای عضویت درکمیسیون شکایات انتخاباتی ، انتخاب و به زودی به  رییس جمهور معرفی مینماید.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا