اخبارسیاستاقتصادجامعهTOP

شاروالی کابل: صدها جریب زمین دولتی از نزد غاصبین پس گرفته شده‌ است

کابل/20دلو/باختر

مسؤولان ادارۀ شاروالی کابل گزارش فعالیت‌ها و دست‌آوردهای پنج‌ماهۀ این اداره را با رسانه‌ها شریک ساختند.

به گزارش آژانس باختر؛ مولوی عبدالرشید بلوچ شاروال کابل امروز چهارشنبه طی یک کنفرانس خبری گفت که طی پنج ماه گذشته، فعالیت‌های شاروالی کابل در بخش‌های عرضۀ خدمات شهری، جمع‌آوری عواید، تنظیف، محیط زیست، سرسبزی، ساخت‌وساز، نظم شهری و آگاهی‌عامه متمرکز بوده و دست‌آوردهای زیادی هم به همراه داشته‌ است.

به گفتۀ مولوی بلوچ، از اثر تلاش‌های شاروالی کابل، اکثر موانع کانکریتی از سطح شهر برداشته شده و 90 مسیر عمومی بر روی رفت‌وآمد باز شده ‌است.

وی افزود که اسناد تخنیکی 24 شهرک رهایشی بررسی شده و فعالیت ساختمانی 591 ساختمان متوقف گردیده است. شاورالی کابل می‌گوید که در جریان پنج ماه گذشته، صدها جریب زمین و جایداد دولتی به شمول ساحات سبز که ارزش آن به بیش از یک میلیارد افغانی می‌رسد، از نزد غاصبین پس گرفته شده است.

شاروال کابل گفت که این اداره در بخش جمع‌آوری عواید دست‌آورد چشم‌گیر داشته است. به گفتۀ وی، مجموع عواید ادارۀ شاروالی کابل طی پنج ماه گذشته به بیش از دو میلیارد افغانی می‌رسد که نسبت سال گذشته 400 میلیون افغانی افزایش یافته است.

مولوی عبدلرشید بلوچ در رابطه به خدمات تنظیفی گفت که شاروالی کابل در جریان پنج ماه گذشته بیش از 23 هزار تن زباله را از سطح شهر جمع‌‌آوری و انتقال داده و 300 کیلومتر آبرو را لوله‌کشی و پاکسازی کرده است. شاروال کابل گفت، کانال وزیر‌آباد که هفت کیلومتر طول دارد، به گونۀ کامل مسدود و مملو از زباله و کثافات بود که از اثر تلاش ریاست تنظیف این اداره، پاکسازی شد.

در همین‌حال نعمت‌الله بارکزی سخنگوی شاروالی کابل می‌گوید که این اداره در بخش ساخت‌وساز و قیرریزی سرک‌ها نیز دست‌آوردهای خوبی داشته است. آقای بارکزی گفت که فابریکۀ تولید سنگ مرمر به ابتکار شاروالی کابل ایجاد و به فعالیت آغاز کرده که می‌تواند منبع خوب درآمدزایی برای این اداره باشد. وی افزود که سیستم آبیاری قطره‌یی در گلدان‌های برخی از مناطق شهر کابل تطبیق شده و همچنین قرار است در سال پیش‌رو 120 هزار اصله نهال در سطح شهر کابل غرس شود. سخنگوی شاروالی کابل گفت که پروسۀ داوطلبی پروژه‌های این اداره به گونۀ شفاف صورت می‌گیرد و تا هنوز 25 پروژۀ از طریق روند تدارکات به داوطلبی داده شده است.

گفتنی است که ارایه خدمات شهری در کابل همواره یکی از چالش‌های اساسی فرا راه حکومت بوده است. بی‌نظمی‌های شهری، آلودگی‌هوا، ساخت‌وساز غیرمعیاری، توسعۀ ساخات غیرپلانی و غصب جایدادهای دولتی و ساحات سبز از سوی زورمندان از مشکلات اساسی شهر کابل بوده است. اما مسؤولان ادارۀ شاروالی کابل می‌گویند که تلاش‌های منظمی را برای رفع این مشکلات آغاز کرده اند.

پاینده 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا