اخبارآموزش

شاگردان مکتب افغان – ترک جوزجان در رقابت های علمی المپیاد حایزمقام اول شدند

شبرغان،22جوزا، باختر
شاگردان مکتب پسران افغان – ترک جوزجان در رقابت های علمی المپیاد تایلند با کسب هفده مدال حایز مقام اول شدند.
محمد طاهر جواد رئیس معارف جوزجان به آژانس باختر گفت،: این رقابت که به گونۀ آنلاین بین هزاران شاگرد از ۴۳ کشور جهان راه اندازی شده بود، شاگردان مکتب پسران افغان – ترک جوزجان با کسب هفده مدال حایز مقام اول شدند.
به گفتۀ رئیس معارف جوزجان، در این رقابت شاگردان مکتب پسرانۀ افغان – ترک جوزجان توانستند دو مدال طلا، یک مدال نقره و چهارده مدال برنز را از آن خود کنند.
وی افزودکه راه اندازی این رقابت علمی در کنار تشویق شاگردان افتخار بزرگی را نیزبه نام افغانستان رقم زده است .
احمد مبین ، شاگرد مکتب پسران افغان ترک که مدال طلا را از آن خود کرده است می گوید، من و تعدادی از همصنفانم در این رقابت که به گونۀ آنلاین در تایلند برگزار شده بود اشتراک کردیم تا افتخاراتی را به نام افغانستان کسب کنیم و به مردم این پیام را بدهیم که در افغانستان هم استعداد های زیادی نهفته است.
در همین حال عبدالمنان خلیل ، سرپرست مکاتب افغان – ترک در جوزجان می گوید، شاگردان مکتب پسران افغان – ترک جوزجان در این رقابت علمی توانستند با کسب مدال های طلا ، نقره و برنز افتخاراتی را به نام افغانستان کسب کنند و استعداد و توانایی خود را به نمایش بگذارند.
به گفتۀ خلیل، شاگردان مکتب افغان- ترک آماده گی های خود را در بخش های دیگر نیز دارند که با عملی شدن آن افغانستان در جایگاه بلند تر از این قرار خواهد گرفت.
قابل یاد آوریست که پیش از این نیز شاگردان یک مکتب خصوصی در جوزجان یازده مدال را از رقابت های علمی المپیاد تایلند در سال 2021 نیز کسب کرده بودند.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا