سیاستاخباراقتصاد

شرط های جدید پاکستان برای اجازه عبورکمک های هند به افغانستان

کابل/ 10 قوس/ باختر

پاکستان برای این که به هند برای انتقال کمک های بشردوستانه اش به افغانستان اجازه عبوربدهد، شرط های تازه یی گذاشته است.

هند دست کم دوماه پیش ودرپی گسترش میزان فقروگرسنگی درافغانستان اعلام کرد که پنجاه هزارتن گندم ومقداری دارو برای شهروندان نیازمند افغان کمک می کند.

این کشورازپاکستان خواست تا برای عبوراین محموله های کمک های بشردوستانه ازطریق بند واگه به افغانستان، اجازه دهد.

پاکستان دست کم یک ماه پس ازاین درخواست، به آن جواب مثبت داد اما به تازه گی ها این کشوربرای اجازه عبورکمک های هند به افغانستان، لستی ازمطالباتش را منتشرکرده است.

منابع هندی به رسانه ایندیا تودی گفته‌اند که اسلام‌آباد مجموعه‌ یی از شروط را ارسال کرده است.

پاکستان اصرار دارد که گندم وداروی کمکی هند به افغانستان باید با کامیون‌های پاکستانی حمل شود، اماطرف هندی پیشنهاد کرده است که حداقل کامیون‌های افغان این مواد را به افغانستان انتقال کنند. در گذشته نیز کامیون‌های افغان برای حمل و نقل کالا و مواد در این جاده‌ها تردد می‌کردند. اما طرف پاکستانی در حال حاضر بر کامیون‌های پاکستانی اصرار دارد.

پاکستان همچنان ازهند خواسته است برای حمل ونقل وعبورکاروان های کمکی اش به افغانستان، به این کشورپول بپردازد. هند اصرار دارد که برای ارسال تجهیزات به عنوان کمک‌های انسانی نباید هزینه اضافی در نظر گرفته شود.

با این حال گفت وگو ها میان دوکشوربرسرچگونگی انتقال این محموله های کمکی به افغانستان ادامه دارد.

این درحالی است که با فرارسیدن موسم سرما وافزایش فقر، بیکاری وگرسنگی درافغانستان، بیشتر از هرزمانی نیاز به مواد غذایی دیده خواهد شد.

سازمان غذایی جهان می گوید که بیش ازشصت درصد ازشهروندان افغانستان سه وعده غذایی برای خوردن ندارند وشب ها بیشترگرسنه می خوابند.ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا