جامعه

شرکت الکوزی به شفاخانۀ 1000 بستر تداوی معتادین در کابل مواد خوراکی و غیر خوراکی کمک کرد

کابل / 11 قوس / باختر
شرکت الکوزی امروز به شفاخانۀ 1000 بستر تداوی معتادین مواد مخدر ابن سینا در کابل مواد خوراکی و غیر خوراکی کمک کرد.
این کمک‌ها شامل 1800 جلد قرانکریم،۲۰۰۰کارتن آب معدنی، 300 کارتن روغن، 50 کارتن بیسکویت، 500 کارتن پودر و صابون، 500 بوری برنج و 500 بوری آرد است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در نشست خبری که در این شفاخانه برگزار شده بود، نخست قاری سعید خوستی سخنگوی وزارت امور داخله در مورد جمع‌آوری این معتادان معلومات داد و گفت که در جریان سه هفته از ساحات مختلف شهر کابل حدود 3000 معتادان مواد مخدر جمع‌آوری شدند که تحت تداوی قرار دارند.
خوستی هم‌چنان خاطر نشان کرد که امارت اسلامی افغانستان در نظر دارد که در سراسر کشور معتادان را جمع‌آوری و تداوی کند.
وی افزود: معتادان مجرمین نه، بلکه مریضان استند؛ باید با آنان مانند مریضان برخورد شود و ما باید زندگی آنان و خانواده‌های شان را نجات بدهیم.
سپس مولوی حسیب الله احمدی رییس دفتر معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله، در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های آن معینیت معلومات داد و گفت که به اثر سعی و تلاش معینیت مبارزه علیه مواد مخدر، طی سه هفته حدود 3000 معتادان مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند که اکنون تحت تداوی قرار دارند.
هم‌چنان در این نشست خبری داکتر احمد ظاهر سلطانی مسوول شفاخانۀ 1000 بستر تداوی معتادین مواد مخدر ابن سینا، در رابط به روند تداوی معتادان مواد مخدر معلومات داد و گفت که برای این افراد سه مرحله ( آگاهی‌دهی، بستری شدن و شفایابی) در نظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار آژانس باختر گفت: وزارت صحت عامه حدود 81 مرکز در سراسر افغانستان دارد که 14 مرکز آن در کابل است، از جمله دو مرکز آن برای زنان و کودکان اختصاص داده شده است که یکی آن دارای 100 و دیگر آن دارای 50 بستر است.
در همین‌حال سخنرانان از شرکت الکوزی به خاطر کمک‌های این شرکت با معتادان مواد مخدر، تشکر کردند و خواهان کمک‌های دیگر نهادهای امداد رسان برای آنان شدند.
باید گفت که شفاخانه 1000 بستر تداوی معتادین مواد مخدر ابن سینا، اکنون از 1000 بستر به 3000 بستر ارتقا کرده است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا