جامعه

شاروالی کابل: ۵۰۰۰ شغل ایجاد میکند

کابل باختر 16 عقرب
شاروالی کابل میگوید که ۵۰۰۰ شغل را از طریق برنامه " شهرپاک وسبز" ایجاد میکند.
به گزارش آژانس باختر: در خبرنامه که از سوی شاروالی کابل با نشر رسیده گفته شده: شاروالی کابل بزودی دو برنامه ارائه خدمات هریک  "شهرپاک وسبز" و " انکشاف خانه ها به منظور استفاده موثراز انرژی" را به کمک دو نهاد همکار بین المللی براه می اندازد.
این دو برنامه نتیجه دو تفاهمنامه می باشد که اولی آن ازسوی موسسه هبیتات به هزینه 7،5 ملیون دالر و برنامه دومی ازسوی یک موسسه غیرحکومتی فرانسوی بنام جرس به هزینه دوملیون یورو  با شاروالی کابل به امضاء رسیده است.
با تطبیق این دو برنامه فضا برای بهترسازی شرایط زیست برای شهروندان کابل فراهم می گردد و هم تغییرات مثبت در زیربناهای شهری درشهرکابل بوجود خواهد آمد.
هکذا به کمک برنامه " شهر پاک و سبز" شرایط اشتغالزایی برای ۵۰۰۰ تن از شهروندان درکابل اعم از مرد و زن شامل اقشار آسیب پذیر، بیجا شد گان داخلی، جوانان بیکار و خانواده های زن – سرپرست درنظرگرفته شده است و توسط برنامه دوم  حدود 4500 منازل مسکونی تحت پوشش خدمات و آموزش قرار میگیرد. 
برنامه شهرپاک و سبز که ازسوی اداره انکشافی ایالات متحده امریکا تمویل می گردد خدماتش را در دوازده شهر افغانستان به شمول کابل توسط  موسسه هبیتات ملل متحد گسترش می دهد و هدف آن زیبا ساختن شهرکابل ، جمع آوری کثافات از داخل شهر ؛ همچنان کاهش آلودگی هوا می باشد .
همینگونه برنامه انکشاف خانه ها به منظور استفاده موثراز انرژی که  ازسوی اتحادیه اروپا تمویل می گردد برای چهارسال درشهرکابل ادامه خواهد داشت و عمده ترین خدمات آن را عایق سازی ۵۰۰۰ خانه از طریق نصب فوم، جدارهای شیشه ای در دیوارها و سقف خانه ها دربرمی گیرد.
هدف از تطبیق این برنامه دادن تعلیم به مردم است  تا آنها یاد بگیرند و بفهمند که چگونه درموسوم زمستان از انرژی کم خانه های شان را گرم بسازند ؛ البته کاهش فشار روی محیط زیست هدف دیگر این برنامه خوانده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا