اخبارجامعه

شماری از کشاورزان در فراه با کمبود آب مواجه اند

فراه، 15 سرطان، باختر
مسئولان محلی ولایت فراه می‌گویند که سطح آب های زیرزمینی روز به روز درآن ولایت در حال کاهش است و اگر بند بخش آباد در فراه اعمار نشود، مشکلات باشندگان آن ولایت چند برابر خواهد شد.
شمس الدین دهقان در ولسوالی بالابلوک فراه به خبرنگار محلی آژانس باخترگفت: بر علاوۀ مزارع، بسیاری از مناطق با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.
وی از مسئولان امارت اسلامی خواست تا برای جلوگیری از بحران آب به اعمار بند بخش آباد توجه کنند.
آدم جان یک بزرگ قومی نیز خواستار ساخت بند بخش آباد شد وافزود که با ساخت این بند، نه تنها زمین‌های زیادی در فراه آبیاری می شود، بلکه زمینۀ شغلی برای بسیاری از جوانان فراهم می شود.
در همین حال، مولوی فیصل، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری فراه گفت که تلاش ها برای احیای بند بخش آباد ادامه دارد.
وی افزود که پیشنهاد و خواست مردم فراه در خصوص اعمار بند بخش آباد با مسئولان امارت اسلامی در مرکز شریک شده است و مسئولان امارت اسلامی در این زمینه وعدۀ همکاری داده اند.
از سوی دیگربرهان الدین مینوال رئیس آبرسانی فراه گفت که در سال‌های اخیر سطح آب‌های زیر زمینی بین ۵ تا ۶ متر پایین رفته و مشکلات زیادی را برای ساکنان و کشاورزان آن ولایت ایجاد کرده است.
مینوال معتقد است که اگر مسئولان امارت اسلامی به خواست مردم فراه توجه نکنند مشکل کم آبی بیشتر شده و آنان مجبور به ترک مناطق خود خواهند شد.
باید گفت که بند بخش آباد در فاصله ۱۱۰ کیلومتری مرکز فراه در ولسوالی فراهرود قرار دارد و کار ساخت دو تونل آن در حکومت سابق جریان داشت؛ اما در حال حاضر کار آن متوقف شده است.
حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا