اخباراقتصادجامعه

شهروندان کابل از دو برابر شدن قیمت گاز مایع نگرانی کردند

کابل/2 حوت/باختر

به دنبال اعتصاب شرکت های ترانسپورتی در شاهراه های کشور و آتش سوزی در بندر اسلام قلعه، قیمت گاز مایع در شهر کابل افزایش یافته است و مردم از این بابت به شدت نگران اند.

تا چندی پیش، هرکیلو گاز در دکان های شهرکابل 50 الی 55 افغانی به فروش می رسید اما در حال حاضر قیمت یک کیلو گاز مایع بین 100 الی 120 افغانی رسیده است.

شماری از فروشندگان گاز مایع در کابل افزایش بی سابقه بهای گاز را در بازارها کاهش واردات گاز می دانند، اما شماری از شهروندان کابل با انتقاد از بلند رفتن قیمت گازمایع در بازارکابل، به خبرنگار آژانس باختر گفتند که هم اکنون هر کیلو گاز مایع در شهر کابل به 120 افغانی به فروش می‌رسد که احتمال افزایش بیشتر بهای آن نیز وجود دارد.

ادریس و حمید دو باشندۀ شهر کابل به آژانس باختر گفتند که “باسرد شدن هوا هم قیمت مواد غذایی و هم قیمت مواد سوخت و گاز مایع خیلی بالارفته است، هم اکنون یک کیلوگاز از 100 الی 120 افغانی  به فروش می رسد که خرید آن از توان مردم غریب و بیچاره بالاست.”

بااین حال خان جان الکوزی معاون اتاق های تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می گوید مسدود بودن راه ها باعث بلند رفتن مواد نفتی شده است که این از توان اتاق تجارت و سرمایه گذاری بالا است، گمرک اسلام قلعه راه آن مسدود است صد ها تانکر حریق شده است و اضافه از یک هزار تانکر در ایران ایستاده است تا وقتی که سرحد ایران  بند باشد همین وضعیت ادامه خواهد داشت و اتاق تجارت و سرمایه گذاری تلاش دارد که را شمال را باز کند.

الکوزی اظهارکرد، افغانستان 35 الی 40 درصد گاز را از ایران و متباقی نیازش را از ترکمنستان و ازبکستان وارد می کند، وی گفت یک هیئت تخنیکی حکومت باید آنجا برود و بررسی کند که فعالیت گمرکات در حالت عادی برگردد و روزانه 400 الی 500 موتر بتواند به داخل کشور عبور کند.

خان جان الکوزی خاطر نشان کرد قیمت گاز، آرد و روغن از این بلند نخواهد رفت و کوشش می کنیم و در این عرصه کار بکنیم. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا