جامعه

شورای سرتاسری علمای افغانستان قتل خانم فرخنده را شدیداْ محکوم کرد

کابل باختر 22 حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با رئیس و اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان توسط مولوی ضیأالدین قرائت گردید.
شورای سرتاسری علمای افغانستان در این اعلامیه، دفاع از الحرمین الشریفین و خاک عربستان سعودی را وجیبه کشور ما دانسته و خاطر نشان کرده است که از موقف محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این رابطه  با قاطعیت کامل حمایت کرده و آنرا تایید می نماید.
در این اعلامیه، شورای سرتاسری علمای افغانستان، صلح را امر خداوند متعال، ارشاد نبی کریم صلی الله علیه وسلم و ضرورت حیاتی و اساسی ملت افغانستان دانسته، آنرا یگانه راه حل معضل جاری کشورخوانده است و از مخالفین مسلح دولت خواسته تا با آغاز مذاکرات با دولت جمهوری اسلامی افغانستان به آلام و مصیبت های جاری کشور نقطه پایان بگذارند.
شورا قتل بیرحمانه و ظالمانه خانم فرخنده در شهر کابل را جداً محکوم نموده و از موقف صریح ریاست جمهوری استقبال کرده که در مورد مجازات عاملین این جنایت به ارگان های عدلی و قضایی کشور، هدایات اکید داده است.
رئیس جمهور غنی پس از استماع اعلامیه شورای سرتاسری علمای کشور، طی سخنانی گفت که علما وارثین انبیا هستند و موقف علمای دینی کشور رهنمای سیاست ما خواهد بود. دفاع از الحرمین الشریفین وجیبه ماست، من در کانگرس امریکا این را به صراحت گفتم که دفاع از اسلام وظیفه ماست و چند تن باغیان نمی توانند از اسلام نماینده گی کنند.
رئیس جمهور گفت که سیاست کنونی افغانستان منفی نه بلکه مثبت است، ما از هر گامی که برای منطقه صلح بیآورد، حمایت می کنیم و از همین سبب ما از موافقت ایران با کشور های۵+۱ حمایت و استقبال کردیم.
وی خاطر نشان کرد که صلح در صدر کار های ما قرار دارد و اگر در این راه سرم نیز قربان شود، آماده هستم.
رئیس جمهور کشور گفت که یک هیئتی به ریاست مولوی محی الدین بلوچ، چگونگی حادثه قتل شهید فرخنده را مورد بررسی قرار داد و در نتیجهء بررسی هیئت مذکور این موضوع روشن گردید که شهید فرخنده بی گناه بود و هیچ آثار و علایمی که گویا وی قران را سوزانده، بدست نیامده است، به همین دلیل ارگان های عدلی و قضایی کشور در مورد متهمین این قضیه در روشنایی با قوانین افغانستان، فیصله خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا