جامعه

شورای علمای هرات: نمازهای جماعت متوقف نشده است

هرات/ ۲۸حوت/ باختر
شورای علمای هرات می ‌گوید: نمازهای جماعت متوقف نیست.
همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هرات و تاکید صحت عامه بر عدم حضور مردم در اجتماعات و محل‌های ازدحام، اما شورای علمای این ولایت دستور به ادامه برگزاری نمازهای جماعت داده است.
مولوی خداداد صالح رییس شورای علمای هرات می‌گوید که وضعیت کشور تاهنوز از لحاظ شیوع ویروس کرونا به حالت عادی است و نمازهای جماعت باید همچنان برگزار شود.
وی اما علاوه‌ می‌کند که علما به داکتران و جامعه طبی احترام دارد و تمامی دستورات آنان را برای پیش‌گیری از مبتلاشدن به ویروس کرونا عملی خواهند کرد.
صالح می‌افزاید که علما و مردم باید بهداشت را رعایت کند و از ماسک، دستکش و سایر لوازم برای وقایه از مبتلا شدن به این ویروس استفاده کنند.
با این حال  اما رییس شورای علمای هرات از کسانی که مبتلا به ویروس کرونا و سایر امراض اند٬ می‌خواهد که به مسجد و نماز جماعت شرکت نکنند.
وی تاکید دارد که هرزمانی که نیاز باشد، علمای سطح افغانستان به همراه علمای هرات برای توقف نمازهای جماعت دستور لازم صادر خواهند کرد.
با این حال اما وزارت صحت عامه کشور تمامی اجتماعات و محلات ازدحام را ممنوع قرار داده است و آن را عاملی برای گسترش و افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا دانسته است.
در حال حاضر برعلاوه هرات در دیگر ولایت های کشور نیز نمونه‌های مثبت ویروس کرونا به ثبت رسیده است و وزارت صحت عامه در همکاری با تمامی ادارات و نهادها به شمول رسانه‌ها تلاش دارند که از شیوع گسترده آن در کشور به خصوص هرات جلوگیری کنند.
روز گذشته نیز ریاست حج و اوقاف هرات اعلام کرد که آنان از دستورات وزارت‌های صحت و حج و اوقاف کشور پیروی خواهند کرد.
سیدمحمد شیرزادی رییس حج و اوقاف این ولایت بیان داشته بود که مردم و امامان جماعت باید نمازهای جماعت را در فضای باز ادا کنند. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا