سیاستاخبارTOP

شیخ شهاب‌الدین دلاور: امارت اسلامی از جان، مال و عزت سیاسیون و شخصیت‌های افغان محافظت می‌کند

کابل، 31 ثور، باختر
شیخ شهاب‌الدین دلاور، رییس کمیسون تماس با شخصیت‌های افغان می‌گوید که امارت اسلامی از جان، مال و عزت شخصیت‌های سیاسی و نظامی پیشین محافظت می‌کند.
به گزارش آژانس باختر؛ شیخ شهاب‌الدین دلاور رییس کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان در نخستین کنفرانس خبری این کمیسیون از چهره‌های سیاسی و نظامی حکومت پیشین و شخصیت‌های مستقل سیاسی که در حال حاضر در بیرون از کشور به سر می‌برند، خواست تا به افغانستان برگردند و به زندگی عادی شان ادامه بدهند.
شیخ دلاور گفت که پس از چهل سال جنگ، منازعه و ناامنی، اکنون امنیت و ثبات سراسری در کشور تأمین شده و زمینه برای مصالحه و تفاهم بین‌الافغانی مساعد گردیده است. رییس کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان گفت که فرمان عفو عمومی‌ای که از سوی رهبری امارت اسلامی صادر گردیده، فرمان سرتاسری است و شمال حال مقام‌های حکومت پیشین و شخصیت‌های سیاسی و نظامی نیز می‌شود.
شیخ شهاب‌الدین دلاور گفت که رهبری ارگان‌های مهم حکومت به شمول وزارت امور خارجه، وزارت امور داخله، امر بالمعروف و نهی از منکر، ریاست عمومی استخبارات و لوی درستیز وزارت دفاع ملی عضویت این کمیسیون را دارند و تمامی این ارگان‌ها موظف اند تا سهم خود را در زمینۀ برقراری ارتباط با شخصیت‌های افغان، زمینه‌سازی برای بازگشت آنان به کشور و مهمتر از همه تأمین امنیت و مصئونیت آنان ایفا نمایند.
در این کنفرانس لایحۀ کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های افغان نیز همگانی شد. در این لایحه وظایف و مسؤولیت‌های کمیسیون مشخص شده و بر بازگشت آبرومندانۀ مقام‌های حکومت پیشین، رهبران احزاب، چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و نظامی و همچنین تأمین امنیت و مصئونیت آنان تأکید شده است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا