سیاستاخبارجامعه

شیر محمد بهادری به حل مشکلات باشندگان کیله گی وعده کرد

 پلخمری/ 8 جدی / باختر

شیر محمد بهادری وزیر مشاور رییس جمهوری درامور روابط عامه در راس هیئتی به خاطر رسیدگی به مشکلات محیطی باشندگان کیله گی امروز وارد بغلان شد.

   زرینه امانی سخنگوی والی بغلان به خبرنگارآژانس باخترگفت، درمحفلی که به همین مناسبت برگزار شد، محمد اکبربارکزی والی بغلان، شماری ازنمایندگان مردم درولسی جرگه، شورای ولایتی و متنفذان قومی آن ولایت شرکت کرده بودند.

 قاری محمد انوریکی ازمتنفذان قومی بغلان نبود امنیت، برق، وزمینۀ کشت و زراعت  برای شیرمحمد بهادری وزیر مشاورریاست جمهوری از مشکلات مردم کیله گی بیان کرد وخواستار رسیدگی به آن شد.

قاری انور افزود که کار سروی تمدید برق کیله گی را دو سال قبل شرکت برشنا آغازکرد اما نسبت عدم بودجه تا هنوز کارآن آغاز نشده است .

شیر محمد بهادری وزیر مشاور دولت جمهوری اسلامی افغانستان درامور روابط عامه گفت که بنا به حکم رییس جمهوری کشور مبلغ یکصد ونود دو میلیون افغانی هزینۀ آن از طریق بانک آسایی تدارک شده است و قرار است که کار عملی پروژۀ برق تا دوروز دیگر آغاز شود.

بهادری آوردن روشنایی را در خانه های مردم کیله گی حق آنان دانست و از آنان خواست که در تطبیق این پروژه و سایر پروژه های عام المنفعه با دولت شان همکار باشند.

   قاری محمد انور به نمایندگی از مردم کیله گی هرنوع همکاری و حمایت از پروژه برق رسانی  و سایر پروژه ها را درساحه کیله گی وعده سپرد وافزود: ما دشمن برق، ترقی و پیشرفت نیستیم  داشتن برق حق ما است  که  به ما داده شود.

  وی با گلایه از حکومت گفت: بیشتر از پانزده سال می شود که سیم برق وارداتی از کیله می گذرد اما باشندگان کیله گی در تاریکی به سر می برند.

وی افزود: بیش از نود درصد  باشندگان ساحه کیله گی زراعت پیشه اند در کنارمرفوع شدن مشکل برق  به مشکلات زراعتی ما نیز رسیدگی شود زیرا همه ساله محصولات زراعتی ما نسبت نبود برق و سرد خانه ها از بین می رود و فاسد می شود.

  ساحه کیله گی ولسوالی دوشی بغلان پس از دندغوری ودندشهاب الدین از ناامن ترین  ساحۀ بغلان به شمار می رود که همواره تانکر های تیل درین ساحه حریق وکارمندان دولت ربوده می شوند.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا