اخبارجهان

شیوع موج پنجم کرونا در بریتانیا

کابل، ۱۱ سرطان، باختر
مرکز آمار ملی بریتانیا اعلام کرد موارد ابتلا به کرونا در این کشور یک هفته گذشته ۳۰٪ افزایش یافته است و ادامه این روند کارشناسان را نسبت به شیوع موج پنجم کرونا در فصل تابستان نگران کرده است.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا: طبق آمار منتشر شده در حال حاضر یک نفر از هر ۳۰ انگلیسی به کرونا مبتلا است. تست کرونا بالغ بر ۲.۳ میلیون نفر در هفته گذشته مثبت اعلام شده که در مقایسه با هفته پیش ۶۰۰ هزار مورد بیشتر است.
سارا کرافت کارشناس کووید ۱۹ مرکز آمار ملی بریتانیا در این باره می‌ گوید، در سراسر کشور شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا بوده‌ ایم که احتمالاً ناشی از رشد سویه ‌های جدید اومیکرون است. وی افزود: این افزایش در تمام سنین و مناطق انگلستان دیده می شود.
این درحالیست که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شفاخانه ها نیز از ۶ هزار و ۴۰۱ نفر در هفته پیش به ۸ هزار و ۹۲۸ نفر افزایش یافته است.
بر اساس اعلام وزارت صحت بریتانیا آزمایش رایگان کرونا برای عموم متوقف و به افرادی که دارای علائم کرونایی هستند صرفا توصیه شده در خانه بمانند و از تماس با افراد دیگر خود داری کنند تا بهبود یابند.
گفته می‌ شود که آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌ های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.
هرچند هنوز زود است که درباره پیامد گردهمایی‌ های عمومی اخیر در بریتانیا از جمله جشن هفتادمین سالگرد سلطنت الیزابت اظهار نظر کرد اما آمار های جدید نشان می‌ دهد که این ویروس در سطح فزاینده‌ یی در سراسر کشور در حال پخش است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا