جهان

صدراعظم هند خواهان کاهش اتکا به انرژی نفت شد

دهلی جدید – ایرنا-3 عقرب – باختر
نارندرا مودی صدراعظم  هند  با اشاره به اتکای تقریبا کامل هند به منابع خارجی  تامین مواد سوخت  از متخصصان این کشور خواست برای جایگزین  انرژی برق به جای  نفت تلاش کنند..

به نوشته روزنامه 'تایمز اف ایندیا'، نخست وزیر هند در حضور متخصصان و مهندسان تکنا لوژی  اطلاعات این کشور در دهلی جدید تاکید کرد که شرکت های مختلف هند باید با همکاری با یکدیگر تلاش کنند تا  مشکلات جامعه را حل کنند و به منظور کاهش تقاضا برای نفت، از انرژی برق استفاده کنند..
وی در سخنرانی خود خواهان اجرایی شدن طرح های مختلف مبتنی بر تکنالوژی در بخش اجتماعی و همچنین پروژه های قابل اتکا و سبز در هند شد..
صدراعظم هند  در خصوص افزایش قیمت های سوخت در این کشور گفت: حرکت به سوی وسا یط نقلیه   الکتریکی یک اقدام برای کاهش وابستگی به نفت است. وی از کارآفرینان داخلی درخواست کرد تا بطری های ارزان قیمت و با کیفیت و همچنین سیستم های شارژ تولید کنند تا خموترهای الکتریکی به سرعت قابل شارژ باشند.
هند 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیونبیرل در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد..
این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد..
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.
دولت هند برای کاهش وابستگی خود به نفت قصد دارد سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی های برقافتا بی و بادی را افزایش دهد..
در این راستا حکومت  هند قصد دارد تا سال 2030 فروش هر نوع موتر  بنزینی و دیزلی را ممنوع کند. در واقع هندی‌ها به‌دنبال آن هستند تا تنها از موتر های الکتریکی در ترانسپورت  جاده‌ای خود استفاده کنند. کاهش هزینه‌های واردات سوخت و هزینه‌های موترب های بنزینی مهم‌ترین انگیزه‌ هندی‌ها برای اتخاذ چنین سیاستی است.
شرکت های ماهیندرا، ماروتی، بی ام دبلیو و تویوتا از شرکت هایی هستند که در هند وسا یط نقلیه  برقی و هیبریدی به فروش می رسانند. #  آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا