جهان

صدراعظم پاکستان: در صورت حملۀ هند بر پاکستان، اقدام تلافی‌جویانه خواهیم کرد

اسلام آباد – صدای امریکا – 1 حوت – باختر
صدر اعظم پاکستان گفته است که در صورت هرگونه حملۀ نظامی هند بر پاکستان ، پاکستان نیز دست به عمل تلافی جویانه خواهد زد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از صدای امریکا ، عمران خان گفت "اگر شما فکر می کنید که هر نوع حمله را راه اندازی خواهید کرد پس پاکستان به طور محض درباره تلافی جویی فکر خواهد کرد. پاکستان انتقام خواهد گرفت. برای پاکستان هیچ گزینه‌ای غیر از اقدام تلافی جویانه باقی نمانده است."
مسوولیت حملۀ مرگبار ۱۴ فبروری در کشمیر هند را که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ شبه نظامی هندی شد، گروه جیش محمد مستقر در پاکستان به دوش گرفته است.
مقام‌های هندی گفته اند که گروه تندرو جیش محمد با استخبارات پاکستان ارتباط دارد، اما پاکستان این ادعا را رد کرد و آن را "بی اساس" خوانده است. حکومت پاکستان در سال ۲۰۰۲ میلادی، جیش محمد را سازمان ممنوعه اعلام کرد.
صدر اعظم پاکستان افزود ما همه آن را می دانیم. آغاز کردن جنگ آسان است و هر کسی به آسانی آن را آغاز می تواند اما توقف آن سخت است.
عمران خان از هند خواست تا هر گونه معلوماتی را که دخالت پاکستان را در حملۀ اخیر درکشمیر ثابت می کند، با اسلام آباد شریک سازد. او گفت که با اینکار پاکستان قادر خواهد بود تا بر ضد عاملان این رویداد اقدام کند.
در پی حملۀ مرگبار کشمیر که از نظر تلفات بر قوای هندی بی پیشینه است، دهلی جدید هشدار داده است که در انتقام گیری از این حمله، پاسخ دندان شکن به پاکستان خواهد داد.    فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا