جهان

صدراعظم چین با رییس جمهور امریکا دیدار کرد

وین جیا باو صدراعظم چین امروز با بارک اوباما رییس جمهور امریکا دیدار کرد.

به گزارش منابع خبری ، صدراعظم چین و رییس جمهور امریکا درحاشیه نشست سران ” آسیان ” درجزیره بالی اندونیزیا با یکدیگر گفتگو کردند.

عجالتاً” جزئیاتی از گفتگوهای طرفین منعکس نشده ولی احتمالا” این گفتگو ها روی مسایل اقتصادی که اخیرا”ً سبب مشاجره ها بین این دوکشور شده است ، متمرکز بوده است.

درآستانه این دیدار ، لیووی مین سخنگوی وزارت امور خارجه چین عصر دیروز در بیجنگ درجمع خبرنگاران از دولت اوباما خواست به حقوق کشورش احترام گذاشته و از مداخله در امور منطقه پرهیز کند.

صدراعظم چین نیز دو روز قبل در سخنان خود درنشست سران ” آسیان ” با مداخله بیگانه گان درآسیای شرقی و مساله دریای جنوبی چین مخالفت کرد.

روابط چین و امریکا پس از اظهارات اخیر اوباما در خصوص سیاست های ارزی و تجاری بیجنگ و انتقاد قصر سفید از اقدامات تجارتی بیجنگ با تنش بیشتری روبرو شده است.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا درنشست اقتصادی آسیا پسفیک که اخیراً” در جزایر هاوایی امریکا برگزار شد ، گفت چین با اقدامات خود بازار آزاد را به بازی گرفته است و با پائین نگه داشتن عمدی نرخ ” یوان ” واحد پول چین قدرت رقابت شرکت های چینی را در بازار های بین المللی افزایش داده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا