اخبارجهان

صدر اعظم پیشین روسیه: جنگ اوکراین تا ۲سال دیگر ادامه خواهد داشت

کابل، ۲۳ جوزا، باختر
میخائیل کاسیانوف صدر اعظم پیشین روسیه اعلام کرد که جنگ اوکراین ممکن است دو سال ادامه یابد.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری فرانسه، میخائیل کاسیانوف که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ صدر اعظم روسیه بود، گفت متقاعد شده است که روسیه احتمالا به مسیر دموکراتیک باز می گردد.
کاسیانوف ۶۴ ساله که در زمان صدارتش از مناسبات نزدیک با غرب دفاع می کرد، افزود همچون دیگر افراد در هفته های قبل از جنگ باور نداشت که جنگ میان روسیه و اوکراین اتفاق بیافتد.
وی زمانی متوجه شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد جنگ اوکراین لاف نمی زند که سه روز قبل از آغاز درگیری، مقام های ارشد کشور را برای جلسه شورای امنیتی فراخواند.
کاسیانوف گفت: وقتی دیدم که جلسه شورای امنیتی روسیه تشکیل شده است، دریافتم که بله جنگ اتفاق می افتد.
وی پس از عزل شدن از سوی پوتین، به صف مخالفان دولت روسیه پیوست و یکی از منتقدان سرسخت کرملین شد. وی اکنون رهبر حزب مخالف آزادی مردم یا پارناس است.
کاسیانوف گفت پوتین که مامور سابق ک جی بی بود و به زودی ۷۰ ساله می شود، طی ۲۰ سال گذشته موفق شده است سیستمی مبتنی بر مصونیت و ترس ایجاد کند.
وی با پیش بینی استمرار جنگ اوکراین به مدت دو سال، پیروزی اوکراین را حتمی خواند و افزود: اگر اوکراین سقوط کند، کشورهای حوزه بالتیک بعدی ها خواهند بود.
وی یاد آور شد که نتیجه این جنگ همچنین سرنوشت روسیه را تعیین می کند. وی در عین حال با نظر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه پوتین نباید تحقیر شود مخالفت و درخواست ها از اوکراین برای واگذاری قلمروی خود به منظور پایان دادن به جنگ را رد کرد.
کاسیانوف معتقد است که پویتن در نهایت با یک شبه جانشین که تحت کنترل سرویس های امنیتی است، تعویض می شود. اما فرد جانشین قادر نخواهد بود این سیستم را برای مدتی طولانی کنترل کند و در نهایت روسیه انتخابات عادلانه و آزادی برگزار می کند.
وی اعتماد سازی با کشورهای اروپایی را که به گفته وی شرکای طبیعی روسیه هستند، ضروری دانست.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا