اخبارجامعهصحت

صدها معتاد در بلخ تحت تداوی قرار دارند

مزارشریف / ۲۰قوس / باختر

بیش از یک هزار معتاد در ده مرکز خصوصی تداوی معتادین در ولایت بلخ تحت درمان استند .

گزارشی در این باره تقدیم می شود:

علاوه بر فقر، بیکاری و افزایش قیمت مواد خوراکی در کشور اعتیاد نیز یکی از بلاهای خانمان سوز میباشد که  هزاران باشنده کشور را بخود آغوشته نموده و جان صد ها تن را گرفته و سبب متلاشی شدن ده ها کانون گرم خانواده ها گردیده است .

ریاست صحت عامه بلخ در همکاری با نهاد های خصوصی بیش از یک هزار معتاد را در ده مرکز درمانی خصوصی تحت آموزش ترک اعتیاد درس های اخلاق و احکام دینی قرار داده اند.

قاری رمضان ذاکری مسوول ریاست مبارزه با مواد مخدرولایت بلخ به آژانس باختر گفت: نحوه تداوی، بهداشت و ارایه خدمات برای معتادین که تحت تداوی میباشند ،بسیار خوب بوده و ما تلاش می کنیم که نحوه خدمات از اینهم بهتر و بیشتر گردد.

ریس مبارزه با مواد مخدربلخ اعتیاد به مواد مخدر را یک پدیده خطرناک و کشنده خواندو گفت: مسوولان امارت اسلامی در بلخ تلاش دارند که جلو معتادین را در شهر گرفته و آنها را به مرکز های تداوی معتادین برای سلامتی جان شان معرفی نمایند که دریک هفته بیش از چهارصد و پنجاه معتاد را به مرکز های تداوی معرفی کرده اند.

مولوی محمد شفیق محمودی نماینده مقام ولایت بلخ نیز از نحوه ارایه خدمات برای معتادین درمرکز های تداوی معتادین رضایتش ابراز داشت و گفت: مقام ولایت بلخ ریاست صحت عامه و مرکز های تداوی معتادین متحدانه برای کاهش افراد معتاد و تداوی آنها تلاش دارند وهر چند گاهی برای بهبود وضعیت ارایه خدمات ازآن مرکز ها دیدار می نمایند.

معتادین در مراکز درمانی معتادان ابراز خوشی کرده و از نحوه ارایه خدمات درمانی، بهداشتی و آموزش مسایل دینی درآن مرکز ها استقبال کردندو همچنان به ترک اعتیاد توبه کردندو گفتند که به سوی اعتیاد یک قدم نمی گذارند نمی گذارند.

محمد نادر یک تن از معتادین که در مرکز تداوی برای سلامتی خویش تحت تداوی قرار دارد، از نحوه خدمات بهداشتی، غذایی و تداوی رضایت داشته میگوید:مدت بیست روز میشود دراین مرکز آمده است وتداوی آن به صورت نورمال ادامه دارد. به گفته محمد نادر وی مدت ده سال میشود که دراثر نشست با دوستان نا اهل به مواد مخدر آغشته  شده واکنون از این کارش سخت پیشمان است.

سید محمد اسماعیل فرد دیگری که در مرکز آموزشی تداوی اتفاق مدت یک ماه تحت تداوی قرار دارد نیز از ارایه خدمات رضایت داشته از افرادیکه آغشته به مواد مخدر هستند و تا هنوز به این مرکز رجوع نکرده اند خواست که بیایند برای نجات از شر اعتیاد به مرکز های تداوی معتادین که در ولایت بلخ فعالیت دارد آمده خود را تداوی نمایند.

داکتر اسد الله حکیمی معاون صحت عامه بلخ که از مرکز های درمانی معتادین دیدن می کرد نیز از نحوه آموزش احکام دینی، درمان و بهداشت رضایت داشته گفت: معتادین که تحت درمان هستند تنها از نگاه غذا اندک شکایت داشتند که این مشکل با مسوولین درمانگاه های خصوصی درمیان گذاشته و آنان وعده حل ان را دادند.

به گفته مسوولین ریاست صحت عامه بلخ بیش از یک هزار متعاد خیابانی در ولایت بلخ موجود بود که با تلاش مسوولین امارت اسلامی آنها از داخل شهر جمع آوری و به مرکز های تداوی دولتی و خصوصی برای درمان آورده شده اند.

خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا