سیاست

صد تن از زندانیان طالبان به‌گونۀ مشروط از بند رها خواهد شد

کابل/ 7حمل/ باختر
شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، با طالبان به این نتیجه رسيده‌ اند و این افراد به منظور بشر دوستی و تضمین برای این‌که آن‌ها دوباره به میدان‌های جنگ بر نمی‌گردند، رها خواهند شد.
براساس اعلامیه شورای امنیت٬ آژانس باختر خبر می دهد که این تصمیم  روزگذشته در جریان دومین کنفرانس ویدیویی میان گروه تماس و طالبان گرفته شد.
جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در این اعلامیه گفته که  محمد اشرف غنی رییس جمهوری٬ برای رهایی زندانیان فرمان خواهد داد.
آقای فیصل افزوده که یک گروه از طالبان به افغانستان خواهد آمد و رو در رو با حکومت خواهد دید تا مسئاله زندانیان نهایی شود. در ارتباط به این مسئاله، پس از بحث‌های نهایی، بر اساس فرمان رییس جمهوری، ۱۰۰ تن از زندانیان با در نظرداشت عمر، وضعیت صحی و مقاومت بدنی آن‌ها در برابر ویروس کرونا، پس از تضمین، تا دوازده ماه حمل از بند رها می‌شوند. تضمین هم از جانب گروه طالبان خواهد بود و هم کسانی‌که رها می‌شوند که آن‌ها دوباره به  میدان جنگ بر نمی گردند.
همچنان دفتر طالبان در قطر گفت که با حکومت افغانستان برای رهایی زندانیان توافق کرده اند.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در دوحه٬ دیشب در تویترش نوشت که هر دو جانب، پس از کنفرانس ویدیویی چهار ساعته به این نتیجه رسیدند.
شاهین افزوده که یک هیئت گروه طالبان به زندان بگرام هم خواهد رفت تا در شناسایی زندانیان همکاری کند. حکومت  افغانستان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته است. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا