اخباراقتصاد

صلیب سرخ؛ بحران اقتصادی در افغانستان عمیق تر میشود

کابل٬ ۱۷ جوزا٬ باختر
صلیب سرخ جهانی از بد تر شدن اوضاع اقتصادی افغانستان ابزار نگرانی کرده است و از جامعه جهانی خواسته است که در امر کمک رسانی به مردم افغانستان بسیج شوند.
به گزارش آژانس باختر: ایلوی فیلیون؛ رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان شام دیروز در تویتی گفته است؛ با عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی در افغانستان میلیون‌ها نفر در این کشور با فقر جدی روبرو اند به گفته او این بحران بدون بسیج بین‌المللی مهار شده نمی تواند.
فیلیون به ادامه گفته است» باشنده گان کابل هنوز هم برای دست آوردن غذا، وسایل و اسباب خانه‌شان را می‌فروشند و ما نمی‌توانیم چنین بحرانی را بدون بسیج کامل جامعه بین‌المللی مهار کنیم»
این نگرانی درست زمانی مطرح شده است که دیروز یک مقام ارشد سازمان ملل از جامعه جهانی خواست که قبل از فرارسیدن زمستان٬ سه میلیارد دالر از کمک های وعده داده شده به افغانستان را آماده کنند٬ او نیز از تشدید فقر در افغانستان هشدار داده است.
باید گفت که با استقرار دو باره امارت اسلامی در افغانستان٬ کمک های جهانی بیشتر به دلایل سیاسی با این کشور قطع شده است و همچنان با منجمد شدن دارایی های افغانستان از سوی امریکا٬ به بخران اقتصادی در این کشور افزوده شده است.
امارت اسلامی از جهانیان خواسته است که با مردم افغانستان دور از ملاحظات سیاسی کمک کنند.
سازمان ملل مدعی است که حدود ۲۴ میلیون تن در افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و ۹۵ درصد مردم کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و ۱۰ میلیون کودک هم به کمک‌های فوری نیاز دارند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا