اخبارامنیت

طالبان از اندخوی رانده شدند

کابل/ ۴سرطان/ باختر

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که ولسوالی اندخوی فاریاب را از ادارۀ طالبان خارج کرده اند.

وزارت دفاع ملی اعلام داشته است که نیروهای دولتی صبح امروز بدون مقاومت طالبان وارد مرکز این ولسوالی شدند.

طالبان در جریان همین هفته با عقب نشینی نیروهای دولتی به اندخوی تسلط یافتند، مگر این تسلط چهل و شت ساعت دوام نکرد.

در همین حال وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در جریان بیست وچهار ساعت گذشته ولسوالی های  سید کرم و احمد آباد پکتیا را از کنترول طالبان خارج کرده اند و عملیات برای واپس گیری ولسوالی میرزکه با موفقیت ادامه دارد و نیروهای دولتی در حال پیشروی اند.

در عملیات بازپس‌گیری احمدآباد، چهار تانک به‌شمول یک واسطۀ نقلیه با پلیت پاکستانی و مقداری زیاد مهمات و سلاح به دست نیروهای دولتی افتاده است.

در همین حال، نیروهای ویژۀ اعلام داشته اند که شب گذشته طالبان از چند استقامت بر شهر پلخمری حمله کردند که تمامی این حمله دفع شده است و طالبان متحمل تلفات شده اند.

باید گفت که در جریان روزهای اخیر مراکز شماری از ولسوالی ها به دست طالبان افتاده است، همزمان با سقوط پی‌درپی ولسوالی‌ها، صدها تن از باشندگان شماری از ولایت ها در حمایت از نیروهای امنیتی در برابر طالبان بسیج شده‌اند.

بسم الله محمدی؛ سرپرست وزارت دفاع ملی با آن که وضعیت جاری را حساس می داند، تاکید دارد که با وجود مشکلات، اوضاع تحت مدیریت است و سقوط چند ولسوالی نمی تواند امتیاز سیاسی و یا نظامی برای طالبان باشد و اوضاع به زودی در سیر مثبت تغییر جهت خواهد داد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا