اخبارامنیتTOP

طالبان و استفاده از تکنالوژی برتر، وزارت دفاع ملی در حال بررسی این مسئله است

کابل/ ۲۱  عقرب/ باختر

وزارت دفاع ملی می گوید که آنان در حال بررسی این گزارش ها اند که گفته می شود طالبان در برابر نیروهای دفاعی وامنیتی  ازپهپاد ها استفاده کرده اند.

به گزارش آژانس باختر: در روز های اخیر شماری از رسانه گزارش داده اند که طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از پهپاد ها کار گرفته اند و به کمک پهپادها و تصویربرداری از ساحات نظامی  حمله های شان را راه‌اندازی می‌ کنند.

شماری از رسانه گفته اند که طالبان در جمله بر یک اداره امنیتی در شهر قندز و ولسوالی امام صاحب این ولایت از پهپاد ها کار گرفته اند٬در فاریاب جایی که بیشتر هراس افگنان خارجی در برابر نیروهای دولتی در جنگ اند و یک پهپاد هم در منطقه مرغی ولسوالی برمل پکتیکا سقوط داده شد.

اما فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت: آنان تاکنون با چنین واقعه بر نخورده اند و نمی توانند، تائید کنند مگر بررسی ها را در این خصوص آغاز کرده اند.

با آن که وزارت دفاع ملی٬  دسترسی طالبان به تکنالوژی معاصر را تائید نمی کند وبه بررسی  تاکید دارد مگر در گذشته اخباری از دسترسی این گروه به تکنالوژی و اسلحه مدرن به خصوص اسلحه تک تیر انداز و دوربین های که از طرف شب کار برد دارد،  وجود دارد.

گفته شده است که امکانات و تسلیحات که تازه در اختیار طالبان قرار گرفته است از سوی کشور های به طالبان داده می شود که با دولت افغانستان روابط نزدیک دارند و حتا در کنار این کشور با هراس افگنی در حال جنگ اند.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا