سیاست

طالبان یک لست چهارده نفری را برای گفت و گو با نمایندگان امریکا مشخص کردند

کابل باختر ۲۳ دلو
طالبان یک دسته یی چهارده نفری را برای مذاکراه با امریکا گماشته اند که در آن انس حقانی  نیز شامل است
انس حقانی برادر سراج الدین حقانی است که یک شاخه گروه طالبان را رهبری می کند وی از چند سال به این طرف در بند نیروهای امنیتی افغان به سر می برد.
طالبان با معرفی انس حقانی در هیئت مذاکره کننده شان تلاش دارند تا او را از بند رها کنند.
طالبان در اعلامیه گفته اند که آنها به دستور ملا برادر معاون سیاسی طالبان ٬یک هیئت چهارده نفری را برای گفت و گو با نمایندگان امریکا گماشته اند .
این هیئت از سوی شیرمحمد عباس ستانکزی رهبری خواهد شد .
ملا برادر یکی از اعضای رهبری گروه طالبان است که چند سال در قید استخبارات پاکستان بود و دلیل زندانی شدن او هم تمایل به گفت و گو های صلح گفته می شود حرف که به مزاج جنرال های پاکستانی برابر نیست .
آگاهان می گویند که گماشتن ملا برادر در دفتر قطر٬ شکل نمادین دارد او آدم بی صلاحیت است و در کنار آن ٬ نه سال زندان  او را دچار مشکلات روانی کرده است .
این آگاهان  همچنان گفته اند که جا دادن نام انس حقانی در لست چهارده نفری گروه طالبان ٬ یک تکتیک است تا این عضو فعال و بلندپایه آنها از زندان رها شود در حالی که انس قبل از زندانی شدن امور مالی طالبان را در حوزه خلیج مدیریت می کرد و تجربه سیاسی ندارد، مگر نهاد های امنیتی افغانستان که انس حقانی را درقید خود دارند می گویند که برنامه برای آزادی او روی دست نیست.
در یک پیام کوتاه که از سوی یک نهاد امنیتی به رسانه ها فرستاده گفته شده است  ( انس حقانی در زندان است و حکومت افغانستان مکلف به تطبیق قانون است.
کسانی که در مقابل مردم افغانستان مرتکب جرم شده اند بر اساس قوانین نافذه در باره شان تصمیم گرفته می شود).
در لست چهارده نفری گروه طالبان ٬شیر محمد عباس ستانکزی در راس هیئت قرار دارد و از مولوی ضیا الرحمان مدنی، مولوی عبدالسلام حنفی، شیخ شهاب الدین دلاور، عبدالطیف منصور، ملا عبدالمنان عمری، مولوی امیر خان متقی، ملا محمد فاضل مظلوم، ملا خیر الله خیر خواه، مولوی مطیع الحق، ملا محمد انس حقانی، ملا نوری، مولوی محمد نبی عمری و ملا عبدالحق وثیق به عنوان اعضای هیئت نام برده شده است. ختم تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا