اقتصاد

افزایش بهای گاز مایع مردم را نگران کرده است

رئیس مواد نفتی وگاز مایع : به تجار هشدار داده شده تا از گرانفروشی واحتکار خود داری کنند
کابل باختر 14 سنبله
بلند رفتن  روز افزون بهای گاز مایع درکشور شهروندان را نگران کرده است .
شماری از شهروندان  مدعی اند که ارزش گاز مایع  هر روز افزایش می یابد اما مسوولان امور درزمینه هیچ گونه توجه ندارند .
سیدیحیی معلم دریکی از لیسه های شهر کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت که با توجه به معاش اندک ماهوار  معلمان ، بهای مواد اولیه مردم بخصوص گازمایع  روز تا روز  افزایش می یابد واین وضعیت برای همه  مردم بخصوص  کارکنان پائین رتبه دولتی ومعلمان  غیر قابل تحمل است وباید مسوولان امور ازخواب غفلت بیدار شوند و به مسوولیت های  شان در قبال مردم بپردازند .
این فقط یک سیدیحیی نیست که از بلند رفتن بهای گاز مایع  شکایت دارد دراین باره چندین کارمند ادارات دولتی ومعلمان  واصناف مختلف شهر از بلند رفتن بهای گاز  شکایت کردند و ازبی توجه یی مسوولان انتقاد نمودند.
اما رئیس تصدی مواد نفتی وگاز مایع وزارت تجارت وصنایع کاهش واردات گاز مایع درکشور را از عوامل مهم دربلند رفتن  ارزش آن میداند.
ولید تمیم رئیس تصدی مواد نفتی و گاز مایع نگرانی های مردم را بجا خواند و گفت که ارزش مواد نفتی در بازار های  جهان همچون گذشته ثابت است ودر بهای آن افزایش بوجود نیامده است و تجار ملی با توجه به این نگرانی های مردم و وضعیت ناهنجار اقتصادی که گریبانگیر مردم شده باید از گران فروشی واحتکار بپرهیزند.
او گفت  که ریاست تصدی مواد نفتی وگاز مایع برای  اداره بازار وجلوگیری از اضافه ستانی  و نیز در برابر گران فروشان وعرضه کنندگان گاز مایع اقدامات جدی درنظر دارد .
ولید تمیم افزود که در دو مجلس به تجار ملی درهرات به آنان هوشدار داده  شده است تا از گران فروشی خود داری کنند وبیشتر ازاین بار سنگین را به دوش شهروندان نگذارند .
او گفت نظر به قانون ، با محتکران و گران فروشان برخورد خواهد شد وحتا مواد شان به قیمت مناسب به بازار عرضه خواهد شد .
وی از موجودیت گاز مایع کافی در ذخیره گاه های کابل ، هرات ، قندهار ، وبلخ اطمینان داد و گفت که هر گاه نیازافتد ازاین ذخیره گاه  ها استفاده خواهد شد .
اوهمچنان بیان کرد که  ریاست مواد نفتی وگاز مایع  مقدار گاز کافی درکشور های روسیه ، قزاقستان، ترکمنستان ، ایران و ازبکستان  دارد وضعیت پیش آمده درکشور موقتی است وبه زودی بهای گاز مایع درکشور پایین می آید .
به هر صورت شهروندان  به این باور اند که  از و ضعیت به و جود آمده فقط مردم اند که متضرر می شوند ومسوولان امور نیز باید این را با تمام حواس درک کنند که بیشتر از این توان برای مردم باقی نمانده و ادامه  بازی های تجار وافراد استفاده جو برای اضافه ستانی وسود جویی بیشتر از مردم غیر قابل تحمل است .
زیرا از یک سو بیکاری واز جانبی هم کاهش درآمد و اصناف و کاهش  امتیازات کارکنان پائین رتبه دولتی واز جانب دیگر بلند  رفتن بهای مواد اولیه ، شهروندان را بیشتر از هر زمان دیگر  در تنگنای زندگی قرار داده است .
باید متذکر شد که بیشتر کارکنان  ادارات دولتی از وضعیت یک بام و دو هوا درادارات دولتی شکوه دارند ، زیرا پرداخت امتیازات متفاوت به عناوین مختلف نزد آنان عدالت وبرابری را در ادارات دولتی زیر سوال برده است تمام  بار کار های ادارات را این کارکنان  بدوش میکشند اما امتیازات بلند را دیگران  به جیب می زنند  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا