سیاست

طرح قانون مالیات برعایدات در کمیته قوانین کابینه تائید شد

کابل باختر 9 حمل
کمیته قوانین کابینه امروز به ریاست قانوپوه سرور دانش معاون رییس جمهور گزار و طرح قانون مالیات برعایدات را تئید کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین جلسه، قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور طرح قانون مالیات بر عایدات را از مهمترین قوانین کشور عنوان کرده و تأکید ورزید که هدف از طرح و اصلاح این طرح قانون، ساده سازی و شفافیت در تأدیه مالیات و حمایت از صنعت گران و اصناف دربخش خصوصی، برای رشد اقتصاد و رونق بازار تولید در کشور می باشد.
قانونپوه دانش افزود که در طرح قانون مالیات برعایدات، در کنار ایجاد سهولت برای بخش خصوصی، به امکانات و منابع عایداتی دولت در راستای پالیسی خود کفای نیز توجه جدی صورت گرفته است.
در این جلسه همچنین وزیر مالیه و وزیر تجارت و صنایع با ارائه گزارش در باب ضرورت و ویژگی های این طرح قانون، بر حمایت از پیشه وران و صنعت گران کشور تأکید ورزیده و اصلاح قانون مالیات را در راستای توحید قوانین مالیاتی و سهولت در مدیریت عواید مالیاتی یک ضرورت مبرم عنوان کردند.
اعضای جلسه کمیته قوانین کابینه باحضور نمایندگان بخش های خصوصی، طرح قانون مالیات بر عایدات را از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادند و پس از بحث مفصل و ارائه نظرات و دیگاه های اعضای جلسه، سر انجام پس از انجام اصلاحات شکلی و محتوایی، این طرح قانون مورد تأیید قرار گرفته و فیصله شد که پس از تنظیم اصلاحات پیشنهادی در متن توسط وزارت عدلیه،  این طرح قانون به منظور طی مراحل قانونی به کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارائه گردد.
قانون مالیات بر عایدات به منظور تعیین مالیات بر عایدات اشخاص حقیقی وحکمی، تنظیم طرز تحصیل و تأدیه مالیه، تقویت بنیۀ مالی دولت و فراهم شدن زمینه خود کفایی دولت به لحاظ مالی و به هدف تمویل مصارف عامه، در 14 فصل و 79 ماده تهیه و تدوین شده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا