اقتصاد

طرح وزارت مخابرات مبنی بر کاهش نرخ های دارک فایبر، باندویت انترنت و ستلایت تأیید شد

کابل باختر 29 دلو
طرح وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد کاهش نرخ های دارک فایبر، بندویت انترنت و ستلایت (افغان ست 1) که به شورای عالی اقتصادی ارائه شد  و مورد تأیید قرار گرفت.
به گزارش آژانس باختر، وزارت مخابرات با نشر اعلامیه مطبوعاتی در این باره نوشته است ، در قسمت قیمت های دارک فایبر تا حدود 20% کاهش به میان آمده است، که این امر باعث جلب سرمایه گذاری شرکت ها در بخش فایبر نوری خواهد شد و از آن طریق زمینۀ رقابت سالم میان شرکت ها بمیان آمده است که سبب کاهش نرخ های انترنت برای مستهلکان (شهروندان کشور) خواهد شد.
از سوی دیگر به منظور ترویج سریع حکومتداری برقی، استفاده بهتر از تکنالوژی معلوماتی و اثر گذاری مثبت  در خدمات ادارات دولتی، 50 فیصد تخفیف را برای نهاد های دولتی مد نظر گرفته است.
در اعلامیه آمده است ، افغانستان محاط به خشکه است و دسترسی به انترنت زیر بحری ندارد و انترنت مورد نیاز را از کشور های منطقه فراهم می کند، رهبری وزارت مخابرات با وسعت و گسترش روابط توانست باندویت انترنت را با قیمت مناسب تهیه نماید، از این جهت  شرکت افغان تیلی کام تا حدود 44 % تخفیف را برای مشترکان در بخش باندویت انترنت و سرکت ها درنظر گرفته است.
بر علاوه، افغانستان از سال 2014 بدینسو خدمات ستلایت را تحت عنوان افغانست 1 ارائه می نماید و سالانه برای شرکت یوتلست 4 ملیون دالر به این هدف (اجاره) می پردازد که خوشبخاته رهبری وزارت با تماس ها و بحث های مکرر  توانست اجاره ستلایت را از 4 ملیون به 2 ملیون کاهش دهد، در حال حاضر سه ترانسپوندر ستلایت (افغان ست) در بخش های شرکت افغان تیلی کام و امور تعلیمی مورد استفاده قرار گرفته و دو ترانسپوندر متباقی که مجموع ظرفیت آن به 108 MHZ می رسد به نرخ مناسب حدود 50 – 60 ملیون دالر به بازار عرضه می شود.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی متعهد به ارائه خدمات با کیفیت مخابراتی توأم با نرخ مناسب برای شهروندان کشور بوده و همواره گزینه های مختلف را به این منظور جستجو و مورد بحث قرار داده است. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا