سیاست

طرحهای قوانین امور مالیات و مسافرت اقامت اتباع خارجی در افغانستان تائید شد

در جلسه کمیته قوانین شورای وزیران که امروز به ریاست مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری و رئیس آن کمیته دایر شده بود، طرح های " قانون اداره امور مالیات" و" قانون مسافرت و اقامت اتباع خارجی در جمهوری اسلامی افغانستان" در کلیت مورد تائید قرار گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در آغاز جلسه امروز کمیته قوانین شورای وزیران معاون اول ریاست جمهوری ضرورت شکل گیری طرح های قوانین یاد شده را برای اقتصاد وسامان یابی امور مسافرت اتباع خارجی به کشور ما مهم خوانده گفت که با تصویب طرح های قوانین مورد بحث، مشکلات موجود در این زمینه از میان برداشته می شود.
در جلسه امروز کمیته قوانین شورای وزیران، طرح های قوانین یاد شده به ترتیب از سوی معین وزارت عدلیه به جلسه ارایه گردید که  پیرامون مواد و مندرجات آن بحث های مفصلی صورت گرفته و در مورد آن ها نظریات و پیشنهادات مشخصی از سوی اعضای جلسه ارایه گردید.
جلسه پس از بحث و بررسی های سودمند، موارد زیر را فیصله کرد:

طرح "قانون اداره امور مالیات" و طرح "قانون مسافرت و اقامت اتباع خارجی در جمهوری اسلامی افغانستان" در کلیت مورد تائید قرار گرفته قرار شد تا کمیسیونی زیر نظر وزارت عدلیه و عضویت وزیر  مالیه، محمداشرف رسولی وزیر مشاور در امور عدلی و قضایی و نصرالله  استانکزی رئیس بورد مشورتی عدلی و حقوقی طرح قانون اداره امور مالیات را مورد باز نگری قرار داده و آن را با درنظر داشت پیشنهادات و نظریات اعضای جلسه اصلاح و متن اصلاح شده را به شورای وزیران محول بدارند.
همچنان نماینده گان وزارت های امور خارجه و امور داخله  زیر نظر نماینده وزارت عدلیه کشور موظف شدند تا پیشنهادات و نظریات اصلاحی جلسه را در پیرامون برخی مواد طرح قانون مسافرت و اقامت اتباع خارجی در جمهوری اسلامی افغانستان  به طرح افزوده و متن اصلاحی را غرض تصمیم گیری به شورای وزیران محول بدارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا